صفر تا صد ارسال کالا از دبی به ایران

روش های ارسال بار از دبی به ایران
زمان مطالعه: 6 دقیقه

ارسال بار از دبی به ایران توسط تعداد زیادی از بازرگانان ایرانی انجام می‌شود و آنها ترجیح می‌دهند صادارت و واردات خود را از این بندر انجام دهند. در واقع باتوجه به تحریم‌های جهانی علیه ایران و محدودیت‌های تجاری و نیز از آن‌جایی‌که دبی یکی از قطب‌های اقتصادی در دنیا محسوب می‌شود و کالاهای باکیفیتی در بازارهای آن وجود دارد، اغلب بازرگانان ایرانی کالاهای خریداری شده‌ خود را از دبی وارد ایران می‌کنند. بنابراین کالاهای وارداتی از دبی ممکن است از بازارهای این بندر خریداری شده باشند یا از دیگر کشورهای تهیه شده و دبی تنها نقش واسطه را بازی کند. اگر شما هم علاقه‌مند هستید تا اطلاعاتی در مورد حمل بار از دبی به ایران کسب کنید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

 روش های ارسال کالا از دبی به ایران

شما می‌توانید کالاهای خود را به شرکت‌های حمل‌و‌نقل بسپارید یا آن‌‌ها را از راه پست بفرستید. روش پست از دبی به ایران یکی از شیوه‌های ارسال کالاهای شخصی یا بارهای تجاری است و از پست دبی به ایران صورت می‌گیرد. در این روش اغلب از خدمات Door to Door استفاده می‌شود. محاسبه نرخ ارسال کالا از دبی به ایران با پست نیز با توجه به وزن، حجم و میزان و نرخ دلار انجام می‌شود. در حالت کلی حمل بار از دبی به ایران از دو روش دریایی و هوایی صورت می‌گیرد. در ادامه این روش های ارسال بار از دبی به ایران را شرح خواهیم داد:

حمل بار از دبی به ایران از راه دریایی

در این روش ارسال کالا از بندر جبل‌علی و به مقصد یکی از بنادر شهید رجایی، بوشهر و عسلویه انجام می‌شود. هزینه ارسال بار در این روش به‌طور چشم‌گیری در مقایسه با حمل بار هوایی از دبی کمتر است و این موضوع بازرگانان را به استفاده از حمل بار از دبی با لنج و کشتی تشویق می‌کند. اما روش حمل بار دریایی نیز مانند هر روش دیگری معایبی دارد که می‌توان به زمان طولانی‌تر تحویل کالا اشاره کرد. از آنجایی که حرکت لنج در دریا خیلی کندتر از هواپیما است، بدیهی است که زمان تحویل نیز طولانی‌تر خواهد بود. البته لازم به ذکر است که ترخیص محموله‌بار از گمرک بنادر جنوبی در مقایسه با ترخیص از فرودگاه امام خمینی (ره) پیچیده‌تر و طولانی‌تر است که این موضوع نیز بر مدت زمان تحویل کالا اثرگذار است.

ارسال بار از دبی به ایران

حمل بار از دبی به ایران از راه هوایی

یکی از رایج‌ترین شیوه ارسال بار از دبی به ایران روش حمل‌ونقل هوایی است و برای ارسال کالاهایی با وزن کمتر از 1000 کیلوگرم مناسب‌تر است. اگر وزن کالای شما کم است و زمان تحویل نیز برای‌تان اهمیت ویژه‌ای دارد، بهتر است از این روش استفاده کنید. زیرا ارسال سریع بار و تحویل به موقع یکی از مزیت‌های اصلی این روش است.

از دیگر مزیت‌های ارسال بار هوایی از دبی به ایران می‌توان به بسته‌بندی تخصصی و ایمن کالا اشاره کرد. البته همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم حمل هوایی در مقایسه با روش دریایی هزینه‌های بیشتری دارد و اگر وزن کالای شما بیش از 1000 کیلوگرم باشد یا حجم زیادی را اشغال کند، روش حمل هوایی مقرون‌به‌صرفه نیست.

مدارک لازم برای حمل کالا از دبی به ایران

مدارک برای حمل کالا از دبی به ایران شامل اسنادی مانند صورت‌حساب، گواهی اصالت کالا، مجوز واردات، گواهی صادرات است. مجوز‌های لازم برای ارسال بار از دبی نیز شامل لیست زیر است:

اخذ مجوز بهداشت

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مجوزها برای واردات کالا از دبی به ایران، دریافت مجوز وزارت بهداشت است. این مجوز برای ارائه به گمرک در زمان ترخیص کالا الزامی است و تمامی واردکنندگان و تاجران مواد غذایی و همچنین بازرگانان فعال در صنعت لوازم بهداشتی و آرایشی، موظف هستند برای اخذ این مجوز به منظور ترخیص کالا از گمرک اقدام کنند. مجوز بهداشت پروسه اداری پیچیده‌ و مهمی دارد و با حساسیت‌هایی روبرو است. برای دریافت این مجوز باید اسناد مهم و معتبری مانند برگه مواد تشکیل دهنده، مواد اولیه کالا و نیز برگه آنالیز کالا را ارائه دهید.

اخذ مجوز وزارت راه

دریافت این مجوز برای محصولاتی که از طرف شرکت‌های غیر ایرانی منتقل می‌شوند، ضروری است.

اخذ مجوز سازمان اتمی

اخد جوز سازمان اتمی برای ترخیص وسیله‌هایی مانند تلفن‌های بی‌سیم، تلفن‌های همراه، دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته پزشکی لازم است.

اخذ مجوز پرورش فکری کودکان و نوجوانان

این مجوز نیز اهمیت زیادی دارد و برای واردات کالاهایی مانند اسباب بازی‌ها و سرگرمی کودکان ضروری است.

حمل بار از دبی به ایران

مراحل حمل کالا از دبی به ایران

حمل کالا از دبی شامل سلسله مراتبی است که قبل از هر اقدامی باید از آن‌ها مطلع باشید. همچنین باید اطلاعات دقیق و به‌روزی در زمینه قوانین تجارت بین‌المللی و اینکوترمز داشته باشید. بهترین کار، مشاوره با افراد متخصص و مجرب در این حوزه است. مراحل ارسال بار از دبی به ایران به‌طورکلی به شرح زیر است:

انتخاب شرکت حمل‌ونقل مناسب

اگر از روشی غیر از ارسال پستی استفاده می‌کنید، قبل از هر کاری لازم است که شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی مناسبی را انتخاب کنید که محموله بار شما را از دبی به ایران حمل کند. برای ایمنی و تضمین سلامت کالا بهتر است با شرکت‌هایی مذاکره کنید که در حوزه حمل‌ونقل بین‌المللی دارای سابقه درخشانی دارند و خدمات مناسبی ارائه می‌دهند.

بسته‌بندی کالا

لازم است که بعد از انتخاب شرکت حمل‌ونقل، کالای خود را به با روشی اصولی و دقیق بسته‌بندی کنید. بسته‌بندی بار باید به نحوی باشد که کالای شما در حین جابه‌جایی و حمل آسیبی نبیند و از هر خطری در امان باشد.

تحویل دادن بار به شرکت حمل‌ونقل

پس از بسته‌بندی باید محموله بار خود را به شرکت حمل‌ونقل یا پست تحویل دهید. لازم است در این مرحله با کارشناسان مرتبط و حرفه‌ای در‌باره نوع کالا و شرایط آن صحبت کنید، تا آن‌ها بهترین شیوه انتقال و بسته‌بندی را ارائه دهند.

پیگیری و ردیابی

پس از آنکه کالاهای خود را تحویل دادید، یک کد پیگیری دریافت خواهید کرد. شما می‌توانید از طریق این کد محموله بار خود را ردیابی کنید و از تحویل آن در مقصد مطمئن شوید.

تحویل کالا در مقصد

آخرین مرحله در ارسال بار از دبی به ایران، تحویل آن در مقصد است. شما می‌توانید باتوجه به اینکه کالا از بنادر جنوبی یا فرودگاه وارد شده است، بهترین روش را برای دریافت کالا انتخاب کنید. البته اگر از خدمات پستی و روش Door to Door استفاده کرده‌اید، می‌توانید کالا را در مکانی که انتخاب می‌کنید، تحویل بگیرید.

حتما ببینید: صادرات به ترکیه

هزینه ارسال کالا از دبی به ایران

هزینه ارسال کالا از دبی به ایران به عوامل زیادی بستگی دارد و نمی‌توان قیمت قطعی را برای آن در نظر گرفت. شیوه حمل‌ونقل، وزن وحجم کالا، نوع کالا و نکاتی از این قبیل در قیمت نهایی ارسال بار از دبی به ایران تأثیر می‌گذارند. در حالت کلی عوامل مؤثر بر هزینه ارسال بار از دبی به ایران عبارت‌اند از:

  • شرایط نگهداری کالا
  • نوع کالا
  • وزن
  • حجم بار
  • تعرفه ایرلاین
  • تعرفه لنج
  • نرخ تشریفات گمرکی
  • هزینه صدور بارنامه
  • بسته‌بندی کالا
  • داخلی یا خارجی بودن شرکت هواپیمایی
  • زمان ارسال و مناسبت‌های داخلی و جهانی
  • تخلیه و بارگیری

هزینه ارسال کالا از دبی به ایران

مزایای ارسال کالا از دبی به ایران

دبی مهم‌ترین شهر امارات و یکی از بنادر حاشیه خلیج فارس است. این بندر فاصله کمی با ایران و بنادر آن دارد و بسیاری از تجار ایرانی از راه لنج با این بندر، داد و ستد می‌کنند. این شهر موقعیت استراتژیک عالی دارد و با توجه به وجود بنادر و مناطق آزاد تجاری یکی از بهترین شهرها برای خرید و واردات کالا به ایران محسوب می‌شود. در ادامه مزایای ارسال کالا از دبی به ایران را نام می‌بریم:

  • دسترسی به کالاهای اصل و با کیفیت اروپایی
  • هزینه‌های کمتر برای خرید و حمل کالا به ایران
  • سرعت بیشتر در حمل و زمان تحویل
  • راحتی در خرید اینترنتی
  • مدت زمان تحویل کمتر به دلیل فاصلة کم

معایب ارسال کالا از دبی به ایران

ارسال بار از دبی به ایران مزایای زیادی دارد؛ اما طبیعی است که این روش نیز بی‌عیب نباشد و مشکلات و چالش‌های خاص خود را دارد. به‌طور کلی معایب ارسال کالا از دبی به ایران عبارت‌اند از:

  • هزینه‌های اضافی ارسال بار
  • تأخیر در تحویل بار
  • مشکلات گمرکی و ترخیص کالا
  • خطر ازدست‌دادن کالا بدلیل حوادث طبیعی

لیست کالاهای قابل ارسال از دبی

همانطور که گفتیم ارسال بار از دبی به ایران مزیت‌های زیادی دارد و بازرگانان زیادی به ‌دلیل سود خوب حاصل از واردات این شهر را انتخاب می‌کنند. اما برای واردات انتخاب بهترین کالا نیز نقش مؤثری در سوددهی تجارت خواهد داشت. برای اطلاع از بهترین کالا برای واردات از دبی بهتر است با افراد با تجربه و متخصص مشورت کنید. همچنین آگاهی از تمامی قوانین گمرکی و تجارت بین‌المللی نیز یکی دیگر از شرط‌های داشتن تجارتی موفقیت‌آمیز است. در ادامه لیستی از رایج‌ترین کالاهای وارداتی از دبی را ارائه می‌دهیم که بازار خوبی دارند:

  • لپ تاپ و لوازم جانبی آن
  • موبایل و تبلت و لوازم جانبی آن
  • انواع پوشاک و پارچه
  • سنگ‌های قیمتی و تزئینی
  • لوازم خانگی الکتریکی و غیر الکتریکی
  • مواد و ظروف پلاستیکی
  • قطعات و لوازم یدکی خودرو
  • ماشین آلات صنعتی

کلام آخر

در این مقاله درباره ارسال بار از دبی به ایران صحبت کرده و روش‌های آن را معرفی کردیم. امیدواریم خواندن این مقاله برای شما مفید بوده باشد. در صورتی که شبهه یا سؤالی برای شما باقی‌مانده است با ما در میان بگذارید. متخصصین ما در اسرع وقت پاسخ شما را خواهند داد.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *