معرفی پرسودترین کالاهای وارداتی ایران در سال 1402

بهترین محصول برای واردات به ایران
زمان مطالعه: 6 دقیقه

شروع یک کسب‌وکار جدید در ایران تحت عنوان صادرات و واردات، شاید در نگاه اول کمی سخت به نظر برسد؛ اما اگر سنجیده گام بردارید و از تجربیات دیگران استفاده کنید، می‌توانید پس از مدتی در تجارت موفق شوید. نخستین موضوعی که هر شخص باید قبل از شروع واردات نسبت به آن شناخت کافی داشته باشد، شناخت پرسودترین کالاهای وارداتی است. با توجه به اینکه هرساله ممکن است کالاهای موردنیاز مردم متفاوت‌تر از سال گذشته باشد، پس باید هوشمندانه گام برداشت.

برای آشنایی بیشتر با بهترین کالاهای وارداتی در سال 1402 این مقاله از سایت ویترین نت را از دست ندهید، چراکه در این مقاله، بهترین کشورها و پرسودترین محصولات برای واردات موردبررسی قرارگرفته است. مطالعه تمام موضوعات این مقاله می‌تواند نقش مؤثری را در تصمیم‌گیری نهایی شما ایفا کند.

حداقل سرمایه لازم برای واردات کالا به ایران

آنچه نقش مؤثری را در یک واردات پرسود و موفق ایفا می‌کند، اطلاع از حداقل سرمایه برای شروع کار است. به‌طورکلی حداقل سرمایه لازم برای واردات کالا به ایران وابسته به کالا وارداتی و کشور منتخب متغیر است. به‌عنوان‌مثال برای واردات پرسودترین کالاهای وارداتی نظیر قطعات صنعتی و لوازم الکترونیکی، شما به‌عنوان یک بازرگان باید در کنار سرمایه اولیه برای خرید کالاها به مالیات گمرک نیز توجه کنید. در کنار موارد فوق، عوامل زیادی می‌توانند در حداقل سرمایه برای شروع واردات کالا مؤثر باشند که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ارزش پول کشور، نیاز مردم، نوسانات ارز و … اشاره کرد.

افزایش سود محصولات وارداتی

بهترین کشور جهت واردات کالا به ایران

با توجه به شرایط فعلی ایران، بازرگان یا تاجر برای افزایش درصد سود کالاهای وارداتی خود باید کشورهایی را انتخاب کند که اجرای پروسه واردات کالا از آن‌ها، آسان‌تر باشد. چین، ترکیه، روسیه، امارات و آلمان ازجمله کشورهایی هستند که می‌توان برای این منظور روی آن‌ها حساب کرد؛ اما در ادامه این بخش قصد داریم علت این موضوع را بررسی کنیم.

کشور چین

چین منبع غنی و متنوعی از محصولات مختلف است. کیفیت متوسط کالاها و قیمت مناسب آن‌ها دو موضوع مهمی است که تا اغلب بازرگانان و تاجران برای افزایش سود محصولات وارداتی، آن کشور را انتخاب کنند؛ اما ماجرا تنها به اینجا ختم نمی‌شود، بلکه از دیگر مزایای واردات کالا از کشور چین می‌توان به امکان خرید عمده و اینترنتی، واردات کالاها با کشتی و هواپیما و امکان صحبت با تولیدکنندگان چینی و دریافت تخفیف اشاره کرد.

کشور روسیه

به علت یک‌سو و یک‌جهت بودن افکار سیاسی کشور روسیه و ایران، روسیه بهترین گزینه برای وارادت کالاهای مختلف است؛ زیرا نزدیکی ایران و روسیه سبب می‌شود تا شرایط حمل‌ونقل آسان‌تر باشد. ضمن اینکه کالای این کشور، باکیفیت و نسبتاً متنوع هستند.

امارات

اگرچه تا چند دهه گذشته تنها محصول قابل‌عرضه امارات در سطح جهان تنها نفت و گاز بود؛ اما این کشور با تغییر استراتژی خود در زمینه‌های مختلف، امروزه صادرات انواع لوازم‌آرایشی بهداشتی و لوازم‌خانگی را انجام می‌دهد و این کالاها به‌عنوان یکی از مهم‌ترین گزینه‌های درآمدزایی در کنار نفت و گاز و جذب توریست در این کشور شناخته می‌شوند. البته نزدیکی این کشور با بنادر ایرانی و امکان دورزدن تحریم‌های بین‌المللی که علیه ایران صورت گرفته است، از دیگر مزیت‌های واردات از امارات است.

کشور ترکیه

رابطه سیاسی نسبتاً خوب کشور ترکیه با ایران و تمرکز این کشور بر صنعت جذب توریست در کنار دلایل دیگر سبب شده است تا اغلب بازرگانان، این کشور را برای افزایش سود محصولات وارداتی انتخاب کنند. از گذشته‌های دور کیفیت پوشاک ترک و ظروف کریستالی زبانزد بوده است و شهرت این محصولات، دلیلی برافزایش تقاضای مردم ایران برای واردات کالا از ترکیه است.

بیشترین حجم واردات به ایران برای چه کشوری است

باوجوداینکه واردات از کشورهای مختلف نظیر چین، روسیه و… برای ایران میسر است؛ اما ازآنجایی‌که قیمت خرید کالا و شرایط انتقال آن نقش مؤثری را در حجم واردات ایفا می‌کند، در طی چند سال اخیر بیشترین حجم واردات کالا به ایران از امارات متحده عربی و کشور چین بوده است.

کالای پرسود وارداتی از چین

حتما ببینید: پروانه گمرکی

بیشترین حجم واردات به ایران مربوط به کدام کالاها است

متأسفانه یا خوشبختانه بیشترین حجم واردات به کشور ایران را مواد خوراکی تشکیل می‌دهد. ذرت دامی، سبزیجات، برنج، گندم، سویا، کینوا، انواع دانه‌های مغذی و میوه در طی چند سال اخیر بیشترین حجم واردات را تشکیل می‌دهند؛ اما باوجود گفته‌های فوق، مواد خوراکی به‌عنوان پرسودترین کالاهای وارداتی شناخته نمی‌شوند، چراکه در این مورد باید مسیر نسبتاً پر چالشی را طی کرد. همچنین در کنار تمام موارد فوق، مکمل‌های عضله‌سازی و سوماتروپین تحت عنوان نوعی داروی هورمونی دو کالای مهم وارداتی در سال 1401 بودند که به میزان 1 تن وارد کشور شدند.

عوامل تاثیرگذار در افزایش سود محصول وارداتی

موارد زیادی وجود دارند که می‌توانند در سوددهی نهایی کالای وارداتی مؤثر باشند که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به میزان تقاضای مردم و شرایط اقتصاد جهانی اشاره کرد؛ اما عوامل تأثیرگذار در افزایش سود محصول وارداتی تنها به موارد فوق محدود نمی‌شوند و از دیگر عوامل تأثیرگذار در سوددهی بیشتر واردات کالا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

زیرساخت‌های کشور

به‌طورکلی هرچه میزان نیروهای کار حرفه‌ای کمتر باشد، محصولاتی که به کشور وارد می‌شود فروش بهتری دارد. پس به بیان ساده‌تر می‌توان گفت که ورشکستگی یا عدم وجود کارخانه، نبود نیروی توانمند و عدم سرمایه‌گذاری در رونق‌گرفتن صنعت می‌تواند باعث افزایش سوددهی در واردات کالا شود.

سیاست‌های تجاری

گاهی سیاست‌های تجاری به‌گونه‌ای است که واردات محصول مقرون به‌صرفه‌تر از تولید آن است، ازاین‌روی در چنین شرایطی می‌توان با یک اقدام هوشمندانه، موفق شد و به سود نسبتاً خوبی دست ‌یافت.

نرخ ارز، ذخایر ارزی خارجی و تورم

نوسان نرخ ارز و میزان تورم موجود در جامعه امروزی دو عامل مهم و تاثیرگذار در صادرات و واردات شناخته می‌شوند. به‌طورکلی این دو عامل در کنار ذخایر ارز خارجی ازجمله عواملی هستند که با تحت‌فشار قراردادن یک کشور می‌توانند بر تراز تجاری و افزایش میزان واردات تأثیر بگذارند.

جمعیت‌شناسی

هرچه سن جمعیت یک کشور به سمت میان‌سالی برود، میزان نیروهای جوان و پرانرژی کمتر خواهد شد. نبود انگیزه، حقوق ناچیز، عدم توجه به ایده‌ها ازجمله عواملی هستند که همان نیروهای جوان باقی‌مانده را هم به سمت مصرف‌گرایی سوق می‌دهد. با توجه به ورود جمعیت کشور به سمت میان‌سالی و مصرف‌گرایی جوانان، واردات محصول می‌تواند یک روش خوب برای افزایش سوددهی بیشتر باشد.

درصد سود کالاهای وارداتی

منابع طبیعی

منابع یک کشور نیز می‌تواند نقش مؤثری را در افزایش سوددهی واردات ایفا کند. اگر میزان منابع طبیعی یک کشور محدود به چند مورد باشد، به‌طور حتم واردات یک گزینه، مطلوب‌تر است. در کنار تمام موارد فوق مانند تراز تجاری، پیشرفت تکنولوژی، شرایط اقتصادی جهانی، سطح درآمد داخلی و بین‌المللی ازجمله مواردی هستند که می‌توانند در نوسان سوددهی واردات مؤثر باشند.

حتما ببینید: قوانین گمرک ترکیه

لیست کالاهای پرسود برای واردات به ایران

با توجه به وضعیت واردات در ایران بازرگان باید با هدف سود بیشتر و دغدغه کمتر ازلحاظ حمل‌ونقل و هزینه‌های گمرک، کالاهایی را انتخاب کنند که نیاز مردم باشد. ازاین‌روی در ادامه این بخش ما بهترین محصولات برای واردات به ایران را درون یک جدول گردآوری کرده‌ایم.

ردیف نام کالا مانند مزایای واردات
1 لوازم جانبی تلفن همراه هندزفری، قاب، گلس تلفن همراه، پاور بانک و … سرمایه اندک، سود خوب، نیاز جامعه
2 لوازم الکترونیکی هوشمند لپ‌تاپ، تلفن همراه، تبلت، آی پد، ساعت‌های هوشمند و … تنوع بالا، سود عالی، قیمت مناسب و کیفیت مطلوب
3 لوازم بازی انواع کنسول بازی و هندزفری بازی پرطرفدار
4 لوازم‌آرایشی بهداشتی انواع ماسک، انواع کرم، عطر، لوسیون و انواع شامپو سود عالی، نیاز به سرمایه اندک، امکان خرید به‌صورت عمده و تقاضای بالا
5 انواع دوربین دوربین مداربسته و دوربین عکاسی تنوع بالا و افزایش نیاز جامعه
6 انواع چراغ LED رینگ لایت، لامپ رقص نور و … افزایش کسب‌وکارهای آنلاین و تقاضای جامعه
7 اسباب‌بازی انواع عروسک، بازی‌های فکری و … تنوع بالا، ارزان بودن و امکان واردات به‌صورت عمده
8 لوازم آشپزخانه انواع لوازم برقی به‌جز یخچال، اجاق‌گاز و ماکروفر فقدان مدل‌های باکیفیت ایرانی و عدم اعتماد مردم به برندهای داخلی
9 محصولات مرتبط با حیوانات خانگی غذای حیوانات خانگی، اسباب‌بازی مخصوص حیوانات خانگی و … حجم اندک و عدم وجود این محصولات در کشور
10 پوشاک شلوار، شومیز، کفش و … افزایش تقاضا، کیفیت بالای محصول و امکان خرید در حجم بالا
11 تجهیزات کامپیوتر موس، قلم نوری و … حجم اندک و سود نسبتاً خوب
12 لوازم نساجی انواع سوزن و ماشین‌های بافندگی سود عالی و کیفیت مطلوب
13 وسایل ورزشی وزنه، لوازم بدن‌سازی، انواع مکمل ورزشی و … آگاهی بیشتر مردم نسبت به مزایای ورزش
14 دستگاه‌های صنعتی دستگاه برش، انواع ماشین‌آلات کشاورزی و … تقاضای بالا و سود عالی
15 دارو انواع ویال، قرص، واکسن و … ظهور بیماری‌های متنوع و ناشناخته، بازدهی بیشتر داروهای خارجی

اگرچه کشورهای مختلفی برای واردات این محصولات وجود دارند؛ اما یک بازرگان تازه‌کار ایرانی بهتر است برای شروع کار با حداقل سرمایه بداند که واردات اسباب‌بازی به‌عنوان یک کالای پرسود وارداتی از چین است. همچنین واردات پوشاک نیز به‌عنوان بهترین محصول برای واردات به ایران از کشور ترکیه شناخته می‌شود.

جمع‌بندی

اکنون‌که با پرسودترین کالاهای وارداتی آشنا شدید، خوب است بدانید که برای شروع تجارت با توجه به شرایط کنونی کشور، میزان سرمایه اولیه مهم‌ترین اولویت است. در کنار این موضوع، نحوه استفاده از این سرمایه و شناخت نیاز جامعه می‌تواند نقش مؤثری را در سوددهی نهایی ایفا کند. اگر به‌تازگی می‌خواهید تجارت را برای افزایش درآمد آغاز کنید، توصیه می‌کنیم؛ بی‌گدار به آب نزنید و با افراد راه‌بلد مشورت کنید. همچنین برای شناخت بیشتر دنیای واردات و صادرات می‌توانید روی ویترین نت حساب کنید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *