راهنمای خرید بهترین صندوق فروشگاهی

صندوق فروشگاهی چیست
زمان مطالعه: 6 دقیقه

هر کسب‌وکار کوچک و بزرگی به ابزارهای مختلفی برای مدیریت ارتباط با مشتریان، کارکنان و موجودی نیاز دارد. خوشبختانه، با خرید بهترین صندوق فروشگاهی دیگر لازم نیست چندین ابزار را برای انجام هر یک از موارد ذکرشده خریداری کنید. به عبارت دیگر، صندوق فروشگاهی که با نام POS نیز شناخته می‌شود، جنبه‌های مختلف کسب‌وکار شما را در محیط کاربرپسند خود ترکیب می‌کند. در این مطلب، ما به شما خواهیم گفت صندوق فروشگاهی چیست و چه کاربردهایی برای کسب‌وکار شما دارد. همچنین بهترین صندوق فروشگاهی را نیز معرفی خواهیم کرد.

صندوق فروشگاهی چیست؟ (صندوق مکانیزه فروش)

صندوق‌های فروشگاهی (POS) یکی از ضروری‌ترین دستگاه‌ها برای راه‌اندازی کسب‌وکار به شمار می‌روند.POS ترکیبی از ابزارهایی است که پردازش پرداخت، مدیریت موجودی و تهیه گزارش فروش را برای کسب‌وکار خرده‌فروشی آسان‌تر می‌کنند. POS مخفف Point of sale است که به لحظه انجام معامله میان مشتری و کسب‌وکار گفته می‌شود. صندوق مکانیزه فروش می‌تواند شامل بخش‌های نرم‌افزاری مانند نرم‌افزار پردازش پرداخت و بخش‌های سخت‌افزاری مانند کارت‌خوان، صندوق پول و اسکنر بارکد باشد.

معرفی چند عدد از بهترین صندوق فروشگاهی

اگر به دنبال خرید بهترین صندوق فروشگاهی در بازار ایران هستید، پیشنهاد می‌کنیم فهرست ما را بررسی کنید:

  • صندوق فروشگاهی ZEC مدل WIDE: اگر پیش‌تر از محصولات برند ZEC استفاده کرده‌اید، از کیفیت عالی آن‌ها به‌خوبی آگاه هستید. این صندوق دارای صفحه‌نمایشی لمسی 15.6 اینچی، سخت‌افزاری قدرتمند، هاردی با ظرفیت 128 گیگابایت و قابلیت افزودن صفحه‌نمایش دوم است. یکی از دلایل بالا بودن کیفیت این محصول، استفاده از قطعات برند محبوب اینتل در ساخت سخت‌افزار آن است.
  • صندوقی فروشگاهی ZED مدل MAC: این صندوق دارای دو صفحه‌نمایش 15 اینچی، پردازنده دو هسته‌ای و رم 4 گیگابایتی است؛ بنابراین، می‌تواند بهترین دستگاه برای راضی نگه‌داشتن مشتریان و کارکنان در فروشگاه‌های صنایع مختلف باشد.
  • بایامکس K4-i3: این صندوق دارای بدنه مقاوم، صفحه‌نمایش لمسی 15 اینچی، پردازشگرهای برند اینتل، درگاه‌های خروجی متنوع، امکان اضافه کردن صفحه‌نمایش دوم و صفحه کلید قابل برنامه‌ریزی است؛ بنابراین، کارکنان می‌توانند حجم بالایی از عملیات را با این صندوق انجام دهند. امکان جدا کردن پایه از دستگاه، امکان تغییر زاویه صفحه‌نمایش تا 120 درجه و سازگاری با انواع نرم‌افزارهای فروشگاهی، رستورانی و مالی از دیگر ویژگی‌های جذاب این صندوق محسوب می‌شوند.
  • بایامکس K2-i3: این صندوق دارای صفحه‌نمایش لمسی 15 اینچی، درگاه‌هایی برای اتصال به چاپگر، بارکدخوان، کارتخوان، کشوی پول و صفحه نمایش دوم، پردازنده شرکت اینتل، حافظه داخلی 120 گیگاباتی، امکان ارتقای حافظه داخلی، رم 4 گیگاباتی و امکان نصب انواع نرم‌افزارهای فروشگاهی، رستورانی و مالی است. اگر به دنبال بهترین صندوق فروشگاهی با قطعاتی باکیفیت، ظاهری مشتری‌پسند و عملکردی قابل‌قبول هستید، این دستگاه از برند ایرانی بایامکس را انتخاب کنید.

راهنمای خرید صندوق فروشگاهی

انواع صندوق فروشگاهی

انواع مختلفی از صندوق‌های فروشگاهی در بازار وجود دارند. در این بخش از راهنمای خرید صندوق فروشگاهی، 4 نوع از آنها را به همراه مزایای آن‌ها معرفی می‌کنیم.

  • صندوق فروشگاهی الکترونیکی: این صندوق برای انجام فرآیند پرداخت ساخته شده است و می‌توانید از آن برای ذخیره پول نقد، پذیرش کارت اعتباری، جمع‌آوری اطلاعات محدودی از موجودی و ایجاد گزارش‌های ساده استفاده کنید. صندوق الکترونیکی دارای کشوی پول نقد و صفحه الکترونیکی کوچکی است. این صندوق‌ها می‌توانند محاسبات پیچیده را انجام دهند و حتی به دستگاه‌هایی مانند اسکنر بارکد و پردازشگر پرداخت متصل شوند.
  • صندوق فروشگاهی POS: این نوع صندوق برخلاف صندوق الکترونیکی، تنها روی فرآیند پرداخت تمرکز نمی‌کند و امکانات متنوع‌تری مانند مدیریت موجودی، گزارش‌های فروش، مدیریت ارتباط با مشتریان و برنامه‌های وفاداری را در اختیار خرده‌فروشان قرار می‌دهد. 4 عدد از بهترین POS معرفی‌شده در بخش قبلی از این نوع هستند. این نوع صندوق‌ها برای ترکیب با دیگر سیستم‌های کسب‌وکار مانند نرم‌افزارهای حسابداری، پلتفرم‌های تجارت الکترونیک و پردازشگرهای پرداخت طراحی شده‌اند.
  • صندوق فروشگاهی موبایلی: این نوع دستگاه دارای کارت‌خوان، پرینتر رسید و کشو است و گزینه‌ای مناسب برای کسب‌وکارهای کوچک و سیار محسوب می‌شود. شما می‌توانید آنها را با بلوتوث به نرم‌افزار POS تبلت خود متصل کنید؛ ولی، قدرت سیستم پردازش آن‌ها همانند صندوق فروشگاهی POS نیست.
  • صندوق فروشگاهی ابری: نوع ابری جدیدترین صندوق فروشگاهی است که می‌توانید از آن در هر جا و هر زمانی که امکان اتصال به اینترنت وجود دارد، استفاده کنید. اگر از این نوع صندوق استفاده کنید، همه اطلاعات معاملات در سروری ذخیره خواهند شد و به‌روزرسانی آن‌ها به‌صورت خودکار انجام خواهد شد. خرده‌فروش‌ها با کمک این صندوق خواهند توانست انعطاف‌پذیری بالایی داشته باشند و از مزایای بسیاری بهره‌مند شوند.

کاربردهای انواع صندوق فروشگاهی

پیش از شروع معرفی کاربردهای صندوق‌های فروشگاهی، باید به این نکته مهم اشاره کنیم که امروزه، نوع الکترونیکی، دیگر کاربردی ندارد. بزرگترین شرکت‌های سازنده این نوع دستگاه‌ها نیز ساخت آن‌ها را متوقف کرده‌اند. البته این نوع صندوق ممکن است برای کسب‌وکارهایی بسیار کوچکی که بودجه بسیار کمی دارند، مناسب باشد و اصلی‌ترین کاربرد آن، دریافت پول نقد و کارت اعتباری است؛ بنابراین، ما در این بخش، کاربردهای متنوع صندوق پرطرفدار POS را معرفی می‌کنیم.

  • پردازش پرداخت: صندوق فروشگاهی از طریق روش‌های مختلفی می‌تواند فرآیند پرداخت را آسان‌تر کند. مهم‌ترین و ساده‌ترین روش‌ها، پردازش پرداخت با پول نقد و کارت اعتباری است. شرکت‌های تجارت الکتریکی می‌توانند از این صندوق برای کسب درآمد از معاملات آنلاین استفاده کنند.
  • مدیریت معاملات: با صندوق فروشگاهی می‌توانید پایگاه موجودی داشته باشید، رسید صادر کنید و انعام مشتریان را بررسی کنید. کارکنان به رابط کاربری ساده‌ای دسترسی دارند و می‌توانند به‌سرعت سفارش مشتری را تکمیل کنند. برخی از مشتریان از شما رسید فیزیکی می‌خواهند، برخی دیگر می‌خواهند رسید معامله به ایمیل آن‌ها فرستاده شود و برخی دیگر تمایلی به دریافت رسید ندارند. برای هر معامله‌ای، باید رسیدی پرینت کنید و به مشتری خود بدهید که این کار با صندوق فروشگاهی امکان‌پذیر است.
  • مدیریت گزارش‌های فروش: صندوق مکانیزه فروش ابزاری عالی برای بررسی عملکرد کسب‌وکار شما محسوب می‌شود. نرم‌افزار این صندوق می‌تواند معیارهای مهم کسب‌وکار را اندازه‌گیری کند و گزارشی بسازد. شما با کمک این گزارش‌ها می‌توانید سلامت مالی کسب‌وکار خود را بررسی کنید، تصمیمات مهمی براساس این اطلاعات بگیرید، عملیات کسب‌وکار خود بهینه‌سازی کنید و سود خود را افزایش دهید.همچنین گزارش‌های فروش صندوق به شما کمک می‌کنند پرفروش‎ترین محصولات خود را پیدا کنید، اطلاعاتی درباره حاشیه سود کسب‌وکار خود به دست آورید و میزان درآمد ماهانه خود را با جزئیات کامل بررسی کنید. به خاطر داشته باشید که اگر می‌خواهید از رقبا پیشی بگیرید، حتما باید از رویکردهای مبتنی بر اطلاعات استفاده کنید.
  • مدیریت موجودی: اگر کسب‌وکار شما محصولاتی را به فروش می‌رساند، باید موجودی خود را در هر لحظه مدیریت کنید. صندوق فروشگاهی می‌تواند به شما کمک کند اطلاعاتی درباره محصولاتی که وارد انبار می‌شوند و محصولاتی که تمام می‌شوند، به دست آورید. بهترین صندوق فروشگاهی می‌تواند به شما اطلاع دهد چه زمانی بهترین زمان برای سفارش مجدد محصولات است. حتی برخی از صندوق‌ها زمانی که تعداد محصولات به عدد خاصی برسد، به‎‌صورت خودکار محصولاتی را برای کسب‌وکار خریداری می‌کنند.
  • مدیریت ارتباط با مشتریان: مدیریت مشتریان و بررسی اطلاعات مشتریان، روشی عالی برای افزایش وفاداری مشتریان به کسب‌وکار محسوب می‌شود. با کمک اطلاعاتی که صندوق فروشگاهی ثبت می‌کند، شما می‌توانید به مشتریان تکراری خود از طریق تخفیف یا برنامه وفاداری مشتری پاداش بدهید. با این کار، آن‌ها را تشویق می‌کنید از خدمات و محصولات کسب‌وکارتان بیشتر از گذشته استفاده کنند.همچنین شما می‌توانید از صندوق خود برای برقراری ارتباط با مشتریان پس از معامله استفاده کنید. برای مثال، شما می‌توانید ایمیل‌ها و پیامک‌های تبلیغاتی را به آن‌ها ارسال کنید. اگر سیستم ارتباط با مشتریان یا CRM دارید، صندوق شما می‌تواند به این سیستم متصل شود.
  • مدیریت کارکنان: صندوق‌های فروشگاهی به شما کمک می‌کنند ارتباط خود را با کارکنان خود مدیریت کنید. اگر کارکنان بسیاری دارید، می‌توانید ساعات کار و کمیسیون فروش آن‌ها را بررسی کنید. حتی اگر مدیر کارکنان در فروشگاه حاضر نباشد، کارکنان با کمک این صندوق می‌توانند ساعت ورود و خروج خود را ثبت کنند. همچنین شما می‌توانید برنامه‌های کاری کارکنان را از طریق نرم‌افزارهای این صندوق تنظیم کنید.

صندوق فروشگاهی چیست

جمع‌بندی

در این مقاله توضیح دادیم که صندوق مکانیزه فروشگاهی چیست و چه کاربردی دارد؛ به احتمال زیاد، می‌خواهید یک یا چند صندوق را برای کسب‌وکار خود خریداری کنید. برای انتخاب بهترین آن، نوع صنعت، اندازه کسب‌وکار، رشد احتمالی کسب‌وکار، میزان معاملات و بازار هدف خود را در نظر بگیرید. بودجه شما برای خرید صندوق چقدر است؟ کسب‌وکار شما به چه نرم‌افزارهایی و چه قطعات سخت‌افزاری نیاز دارد؟ پیش از خرید صندوق، حتما به این سؤالات نیز پاسخ دهید تا بتوانید بهترین دستگاه را برای کسب‌وکار خود خریداری کنید.

اگر کسب‌وکار شما یک خرده‌فروشی آنلاین است، نیازهای متفاوتی با سوپرمارکت خواهد داشت. برای مثال، خرده‌فروشی آنلاین به نرم‌افزاری برای پردازش فروش‌ها و مدیریت موجودی نیاز دارد؛ ولی، سوپرمارکت به بهترین صندوق فروشگاهی با ویژگی‌هایی مانند امکان صدور رسید، مدیریت موجودی، مدیریت ارتباط با مشتریان، کشوی پول نقد و کارت‌خوان نیاز دارد. اگر هنوز سؤال دارید و نتوانسته‌اید پاسخ آنها را پیدا کنید، می‌توانید با عمده‌فروشان صندوق فروشگاهی ویترین نت تماس بگیرید و این سؤالات را از آن‌ها بپرسید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *