در هنگام خرید آبگیری صنعتی به چه نکاتی توجه کنیم؟

نکات مهم قبل از خرید آبگیری صنعتی
زمان مطالعه: 4 دقیقه

هر سال که به اواخر بهار و اوایل تابستان نزدیک می‌شویم، کار آبگیری انواع میوه از انار و زرشک گرفته تا انگور، غوره و لیمو و… رونق می‌گیرد. هر خانواده با توجه به نیاز خود، مقداری میوه تهیه می‌کند و آن را آبگیری خواهد کرد. تا چند سال قبل این کار با ابزارهای خیلی ساده و به در برخی موارد به روش‌های غیربهداشتی انجام می‌شد؛ اما با توجه به استقبال مردم از آبمیوه‌های طبیعی، دستگاه‌های آبگیری صنعتی هم به بازار عرضه شدند. قطعا خرید این نوع دستگاه برای یک خانواده صرفه اقتصادی ندارد و معمولا از آن در مغازه‌ها و کارگاه‌های بزرگ استفاده می‌شود. اگر شما، به‌عنوان یک مغازه‌دار یا صاحب کارگاه، قصد خرید آبگیری صنعتی را دارید باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید.

در این مقاله از ویترین ‌نت راهنمای خرید آبگیری صنعتی آماده شده است که قطعا مطالعه آن باعث رضایت شما از تهیه دستگاه می‌شود؛ چراکه در ادامه همه نکات مهم قبل از خرید آبگیری صنعتی آورده شده است.

نکات مهم قبل از خرید آبگیری صنعتی

برای خرید دستگاه آبگیری صنعتی 7 معیار مهم وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر داشته باشید. در ادامه همه این فاکتورها به‌صورت کامل بررسی شده‌اند. توجه به هر کدام در خرید دستگاه حائز اهمیت هستند و مطالعه همه آن‌ها ضروری است؛ پس تا آخر همراه ما باشید.

ظرفیت دستگاه آبگیری صنعتی

اولین معیاری که باید در نظر داشته باشید، ظرفیت دستگاه آبگیری صنعتی است. معمولا این نوع دستگاه‌ در ظرفیت‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. ظرفیت را بر اساس کیلوگرم بر ساعت تعیین می‌کنند. ظرفیت آبگیرهای صنعتی از حدود 200 کیلوگرم شروع می‌شود و حتی دستگاه‌هایی وجود دارند که قابلیت آبگیری چند تن میوه در ساعت را دارند.

شما به‌عنوان خریدار دستگاه باید تعیین کنید که هر روز قصد آبگیری چه مقدار میوه را دارید. قطعا خرید دستگاهی با ظرفیت کم برای مغازه‌های کوچک مناسب است؛ اما اگر کارگاه شما بزرگ است و روزانه باید مقدار زیادی میوه را آبگیری کنید، باید از دستگاه‌های بزرگ‌تر استفاده کنید.

راهنمای خرید آبگیری صنعتی

فضای اشغالی دستگاه آب گیری صنعتی

فضای اشغالی توسط دستگاه هم مهم است. معمولا ابعاد و اندازه آبگیری صنعتی با توجه به ظرفیت آن متفاوت است. هر چقدر دستگاه، ظرفیت بیشتری داشته باشد، فضای بیشتری هم اشغال می‌کند. پس برای خرید بهترین آبگیری صنعتی، باید فضای داخل مغازه خودتان را در نظر بگیرید و سپس خرید را نهایی کنید. اگر مغازه شما کوچک است، دستگاهی خریداری کنید که فضای کمتری را اشغال می‌کند. اما از آنجایی‌که کارگاه‌ها، وسعت بیشتری دارند، احتمالا موضوع فضای اشغالی دستگاه از اهمیت کمتری برخوردار باشد.

سرعت کار دستگاه آبگیری صنعتی

سرعت کار هم از فاکتورهای مهم در زمان خرید آبگیری صنعتی است. این فاکتور در محیط‌ها و کارگاه‌های صنعتی از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ چراکه در زمان کمتری مقدار آبمیوه بیشتری آماده می‌شود. سرعت یک دستگاه به عوامل مختلفی مانند نوع دستگاه، اندازه و قدرت آن بستگی دارد. معمولا در دفترچه و راهنمای خرید آبگیری صنعتی، سرعت آن توسط تولیدکننده درج می‌شود. پس اگر این فاکتور برای‌تان مهم است، حتما دقت بیشتری روی آن داشته باشید.

جنس بدنه دستگاه آبگیری صنعتی

قطعا هر چه جنس بدنه آبگیری صنعتی کیفیت بیشتری داشته باشد، طول عمر آن بیشتر خواهد بود. بر اساس راهنمای خرید آبگیری صنعتی، دستگاه‌های با جنس بدنه استیل، کیفیت بالاتری دارند. معمولا آبمیوه‌ها دارای کلر و اسید هستند که این مواد باعث خردگی تعدادی از فلزات مانند آلومینیوم خواهند شد. حتی بعضی از مواد ممکن است روی طعم آبمیوه نهایی تاثیر داشته باشند و باعث تغییر آن شوند.

حتما قبل از خرید آبگیری صنعتی، دستگاهی با جنس بدنه استیل انتخاب کنید. همچنین استیل به‌کار رفته در آن باید گرید غذایی داشته باشد. اگر محصولی با این مشخصات خریداری کنید، قطعا چندین سال برای‌تان کارایی خواهد داشت.

برق مصرفی آبگیری صنعتی

دستگاه‌های آبگیری صنعتی با برق کار می‌کنند و توان خود را از موتور می‌گیرد. این محصولات معمولا در دو نوع تک‌فاز و سه‌فاز طراحی و به بازار عرضه می‌شود. اگر مغازه شما در محیط شهری باشد، احتمالا فقط به برق تک‌فاز دسترسی دارید و باید دستگاهی سازگار با آن را تهیه کنید. اما اگر شما در محیط‌ها و شهرک‌های صنعتی هستید، احتمالا برق سه‌فاز هم در آنجا فراهم باشد. پس قبل از خرید دستگاه ابگیری صنعتی به دسترس مکان مورد نظر خودتان به برق توجه کنید.

قابلیت شستشو آبگیری صنعتی

معمولا آبگیری‌های صنعتی برای انواع میوه استفاده می‌شوند. شما باید بعد از آبگیری آن را شستشو دهید. تمیز نکردن دستگاه نه‌تنها روی کیفیت آبمیوه نهایی تاثیر دارد؛ بلکه به مرور زمان باعث خراب‌شدن قطعات هم شود. پس بر مبنای راهنمای خرید آبگیری صنعتی، دستگاهی بخرید که قابلیت شستشو داشته باشد.

احتمالا همه شما دستگاه‌های آبمیوه‌گیری یا چرخ‌گوشت را تمیز کرده باشید. معمولا در این دستگاه‌ها قطعات مختلف را از هم جدا می‌کنند و سپس آن‌ها را شستشو می‌دهند. در دستگاه آبگیری صنعتی هم شرایط بر همین اساس است. یعنی باید قطعات مختلف دستگاه را از هم جدا کرد و سپس آن‌ها را تمیز کنید. پس قبل از اینکه خرید خودتان را نهایی کنید، دستگاهی انتخاب کنید که قطعات مختلف آن به‌راحتی جهت تمیزکاری باز شوند.

 راهنمای خرید آبگیری صنعتی

تفاله گیر آبگیری صنعتی

دستگاه‌های آبگیری صنعتی به دو نوع نیمه‌اتوماتیک و اتوماتیک تقسیم می‌شوند. در هر مدل از دستگاه، معمولا تفاله‌ها به‌صورت جداگانه از دستگاه خارج می‌شود. اما نحوه تفاله‌گیری دستگاه‌های اتوماتیک و نیمه‌اتوماتیک با هم متفاوت است. دستگاه‌هایی نیمه‌اتوماتیک که ظرفیت کمتری دارند، تخلیه تفاله‌ها سخت‌تر است؛ چراکه در این مدل دستگاه باید ابتدا دستگاه را خاموش کرد؛ پس از آن باید تفاله را خارج کرد.

اما در دستگاه‌های اتوماتیک شرایط متفاوت است؛ چراکه در این مدل همه کارها به‌صورت خودکار انجام می‌شود. معمولا در این نوع دستگاه‌ها میوه در قسمت مخزن ریخته می‌شود. بعد از روش‌کردن دستگاه آب حاصل از میوه از یک طرف و تفاله آن از سمت دیگر خارج می‌شود.

جمع‌بندی

دستگاه‌های آبگیری صنعتی برای تهیه آب انواع مختلف میوه مانند لیمو، انار و … کاربرد دارند. این دستگاه‌ها دارای اندازه‌‎ و ابعاد بزرگ‌تری هستند که در زمان بسیار کوتاه‌تری کار آبگیری را انجام می‌دهند. آبگیری‌ صنعتی نه‌تنها باعث صرفه‌جویی در وقت شما می‌شود؛ بلکه آبمیوه نهایی هم کاملا بهداشتی خواهد بود. اما نکات مهم قبل از خرید آبگیری صنعتی چه مواردی هستند؟ برای خرید این نوع دستگاه باید چندین فاکتور مختلف شامل ظرفیت، فضای اشغالی، سرعت کار، جنس بدنه، برق مصرفی، قابلیت شستشو و همچنین نحوه تفاله‌گیری را در نظر داشته باشید. در این مقاله تلاش کردیم راهنمای خرید آبگیری صنعتی برای شما آماده کنیم تا بتوانید در هنگام خرید دستگاه از آن کمک بگیرید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *