بهترین دستگاه تصفیه هوا برای منزل کدام است؟

بهترین تصفیه هوای موجود در بازار
زمان مطالعه: 10 دقیقه

اگر به دنبال بهترین دستگاه تصفیه هوا هستید، جای خوبی آمده‌اید. ما در این زمینه به شما کمک خواهیم کرد.

دستگاه‌های تصفیه هوا امروزه یکی از لوازم ضروری به شمار آمده و برای هر مکانی مناسب و لازم هستند. زیرا هوا بر اثر عوامل مختلف، آلوده شده و آلاینده‌ها به موجودات زنده آسیب جدی وارد می‌کنند.

اما سؤال اصلی این است که با وجود تنوع این محصول، بهترین دستگاه تصفیه هوا در بازار کدام است؟ یا بهترین دستگاه های تصفیه هوای خانگی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

برای پاسخ به همه این سؤالات تا انتها همراه ما باشید تا با ویژگی‌ها و بهترین مارک تصفیه هوا آشنا شوید.

حتما ببینید: مشاهده قیمت دستگاه تصفیه هوا 

ویژگی های بهترین دستگاه تصفیه هوا خانگی

ازآنجایی‌که این روزها استفاده از دستگاه تصفیه هوا افزایش‌یافته است، تولیدکنندگان زیادی این محصول را به بازار عرضه می‌کنند. اما مانند هر کالای دیگری این دستگاه نیز دارای برندهای خوب و بد بوده و دلیل کیفیت آن بستگی به ویژگی و کارایی آن دارد.

اگر شما هم قصد خرید دستگاه تصفیه هوا را دارید، به دنبال ویژگی‌های زیر باشید تا بهترین تصفیه هوا را داشته باشید.

محافظت در برابر باکتری و ویروس‌ها

ویروس‌ها و باکتری‌ها یکی از بزرگ‌ترین عاملان بیماری در موجودات زنده و انسان‌ها هستند. در سال‌های اخیر هم با شیوع ویروس کرونا خطر ابتلا به عفونت در افراد افزایش پیدا کرد. در این میان محققان دریافتند که استفاده از یک دستگاه تصفیه هوای مناسب می‌تواند خطر ابتلا به این ویروس را کاهش دهد. دستگاه‌های تصفیه هوا این کار را از دو طریق انجام می‌دهند.

اولین مورد فیلتراسیون هپا بوده و مورد بعدی نور فرابنفش است. فیلترهای هپا یک توری ظریف هستند که ذرات معلق ویروس‌ها را به دام انداخته و جذب خود می‌کنند و از این طریق ویروس‌ها در هوا را کاهش می‌دهند.

فیلتر Hepa توانایی جذب ذرات با راندمان بالا را دارد و حتی بهترین نوع آن تا 99 درصد ذرات معلق در هوا را حذف می‌کند. دستگاه تصفیه هوا با مکانیزم تولید نور فرابنفش نیز برخی ویروس‌ها را غیرفعال کرده و از تکثیر آن‌ها جلوگیری می‌کند.

تولید یون

کپک‌ها با اینکه که جزء آلرژن‌ها هستند، اما می‌توانند باعث بروز بیماری در افراد شوند. افرادی که به کپک آلرژی دارند، در هنگام تنفس و ورود کپک موجود در هوا به بدن، دچار آلرژی شده و با عطسه، سرفه، خارش، مشکلات پوستی و احتقان واکنش خود را نشان می‌دهند. حتی در افرادی با آلرژی شدید سبب بروز آسم، مشکلات ریه و التهاب سینوس‌ها می‌شود؛ بنابراین یکی از ویژگی‌های بهترین دستگاه تصفیه هوا برای منزل همین کاهش کپک موجود در فضا است که به آن کاهش قالب نیز گفته می‌شود.

پس دقت کنید دستگاه انتخابی شما توانایی کاهش قالب در سطح سلولی را داشته باشد. دستگاه‌ها اغلب این کار را از طریق تولید یون‌های بادوام انجام داده و از این طریق به هاگ و ذرات کپک حمله کرده و آن‌ها را به دام می‌اندازند. همچنین قابلیت جستجو، وزن‌کردن و ضدعفونی‌کردن کپک‌ها را دارند.

رفع بو

بوها بااینکه مانند ویروس‌ها یا کپک‌ها برای سلامتی انسان‌ها مضر نیستند، اما وجود آن بسیار ناخوشایند است. البته بعضی مواقع بوها می‌توانند به دلیل وجود همین ویروس‌ها یا کپک‌ها باشند. پس با اینکه گفته شد، بو به‌تنهایی خطری برای انسان ندارد، اما می‌تواند یک علائم هشدار بوده و شما را از وجود مواد شیمیایی و موارد گفته‌شده آگاه کند. پس رفع بو به کمک دستگاه تصفیه هوا برای برخی افراد مزیت بوده و از نظر برخی جزء معایب شمرده می‌شود.

بهترين مارك دستگاه تصفيه هوا

حذف ذرات آلرژی‌زا

شاید بیش‌تر ما فکر می‌کنیم که ذرات آلرژی‌زا فقط در فضای باز بوده و با پناه‌بردن به فضای خانه و بسته از شر آن‌ها خلاص می‌شویم. اما این ذرات از طریق جابه‌جایی هوا، روی لباس یا وسایل وارد فضای خانه و محیط‌های دیگر می‌شوند و آنجا را نیز آلوده می‌کنند.

ذرات آلرژی می‌تواند هر چیزی مانند گردوغبار، دود، شوره حیوانات خانگی، گرده و… باشند. این ذرات می‌توانند در کانال HVAC (کانال‌های تهویه‌مطبوع) جمع شده و حتی در سراسر خانه و محیط پخش شوند.

برای افرادی که آلرژی شدید دارند، وجود هر ذره آلرژی‌زا آزاردهنده بوده و سبب بروز واکنش او می‌شود. پس این افراد باید به دنبال بهترین دستگاه تصفیه هوا خانگی با ویژگی حذف آلرژن‌ها باشند.

فیلتر کربن

VOCs یا همان ترکیبات آلی فرار، همان گازهایی هستند که توسط محصولاتی مانند اسپری‌ها، تمیزکننده‌های منزل، لاک، مصالح ساختمانی، چاپگرها و… در فضا پخش می‌شوند. غلظت این نوع آلاینده‌ها به نسبت بیش‌تر یعنی 2 الی 5 برابر بیش‌تر از بیرون، در فضای خانه و بسته هستند. درحالی‌که غلظت پایین آن می‌تواند علائمی مانند سوزش چشم، تنگی نفس، خستگی، سردرد و مشکلات پوستی ایجاد کند غلظت بالای آن خطرات بیش‌تری ایجاد خواهد کرد.

قرارگرفتن طولانی‌مدت در برابر این ترکیبات آلی ممکن است به اندام‌های عصبی نیز آسیب برساند. درنهایت حتی ممکن است سبب بروز سرطان شود. بهترین دستگاه تصفیه هوا حذف VOCsها را از روش‌های مختلفی مانند فیلتراسیون و یونیزاسیون انجام می‌دهد. مهم‌ترین فیلتر برای محافظت از این گازها فیلتر کربن است.

قطعات قابل‌تعویض

همه ما در طول زندگی خود و استفاده از وسایل مختلف با مشکل خرابی لوازم مواجه شده‌ایم. با بررسی و مشاهده، متوجه شده‌ایم که این خرابی در اثر خرابی و ازکارافتادن قطعه‌ای از وسیله است. بسیاری از تولیدکنندگان امکان تعویض قطعات را روی کالاهای خود ندارند و در صورت خرابی یک قطعه، کل کالا منسوخ می‌شود. این ویژگی در هر وسیله‌ای خود نوعی آلاینده بوده و سبب اتلاف انرژی نیز می‌شود. همچنین از لحاظ اقتصادی مقرون‌به‌صرفه نیست.

اما امکان تعویض قطعات در برخی لوازم کاربردی یک مزیت شمرده شده و از ایجاد آلودگی اضافی محیط‌زیست جلوگیری می‌کند. پس در هنگام خرید به این مورد، توجه کنید. بهترین مارک دستگاه تصفیه هوای خانگی باید از این ویژگی مهم نیز برخوردار باشد.

فناوری اثبات شده

نشان سلامت هر کالایی از مهم‌ترین موارد در خرید کالا است. تولیدکنندگان و فروشندگان زیادی ادعای سلامت و کاربرد کالای خود را دارند. اما این ادعا زمانی معتبر خواهد بود که اثبات شده باشد. انجام آزمایش‌های مختلف و بررسی صحت این قضیه اهمیت بالایی داشته و وجود این ویژگی برای اثبات اینکه دستگاه انتخابی بهترین تصفیه هوا خانگی بوده مهم است.

صدای کم هنگام استفاده از دستگاه

فضای خانه یا محل کار و هر فضای بسته دیگری در صورت وجود صداهای اضافی بسیار آزاردهنده خواهد بود. با اینکه وجود دستگاه تصفیه هوا در هر خانه‌ای ضروری است، اما ایجاد سروصدای اضافی حاضرین را اذیت خواهد کرد. بهترین هواساز خانگی در عین عملکرد خوب و مناسب باید صدای کمی داشته باشد.

میزان مصرف انرژی

صرفه‌جویی در انرژی و ذخیره آن برای آیندگان از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر در مصرف آن دقت نکنیم، سبب ضرر و زیان فردی و اجتماعی بزرگی می‌شویم. پس در خرید این دستگاه‌ها هم دقت کنید تا مصرف انرژی پایینی داشته باشند.

طراحی بصری مناسب

بهترین برند دستگاه تصفیه هوا علاوه بر داشتن ویژگی‌های فنی و کاربردی گفته‌شده در بالا باید طراحی خوبی داشته باشد. طراحی بصری مناسب یعنی اینکه دستگاه از لحاظ ظاهری زیبایی داشته و زیاد جاگیر نباشد. با اینکه این وسیله یک وسیله تزیینی برای منزل یا دفتر کار نیست، اما چون در خانه و محیط‌های بسته نصب می‌شود، بهتر است که طراحی زیبا و خوبی داشته باشد.

بهترین برند دستگاه تصفیه هوا خانگی

از طرفی حتی اگر بهترین دستگاه تصفیه هوا در جهان را خریداری کنید و به‌اندازه یک لوازم بزرگ، جاگیر باشد، سبب آزار شما خواهد بود. پس بهتر است که در کنار طراحی زیبا دارای ابعاد مناسبی هم باشد.

سهولت استفاده از دستگاه

استفاده راحت از دستگاه یک مزیت بزرگ است و راه‌اندازی و کاربرد پیچیده برای یک دستگاه تصفیه هوای خانگی اصلاً گزینه خوبی نیست. دقت کنید که دستگاه انتخابی شما کارایی راحتی داشته و نیاز به برنامه پیچیده‌ای نداشته باشد.

خدمات پس از فروش

خرید از فروشگاهی معتبر و خدمات پس از فروش، به‌نوعی نشان از تضمین کالا است. شاید برای همه ما پیش‌آمده که وسیله‌ای را خریداری کرده و در راه‌اندازی و استفاده آن نیاز به راهنمایی داشته‌ایم. خدمات پس از فروش هر کالایی امکان ارتباط مشتری با فروشنده و راهنمایی از طرف او را فراهم می‌کند.

معرفی و نقد و بررسی بهترین دستگاه های تصفیه هوا

حال که با ویژگی‌های بهترین دستگاه تصفیه هوا آشنا شدید، شاید سؤال کنید که بهترین مارک دستگاه تصفیه هوا کدام است؟ ما در ادامه چند مورد از بهترین دستگاه تصفیه هوای خانگی را معرفی کرده‌ایم. می‌توانید با مطالعه ویژگی‌های آن‌ها هر کدام که مناسب شما بود را انتخاب کرده و با نصب آن در منزل از هوای پاکیزه منزل لذت ببرید.

دستگاه تصفیه هوای آلما پرایم مدل AP-241

آلما پرایم بهترین دستگاه های تصفیه هوا را تولید کرده و روانه بازار می‌کند. در میان مدل‌های مختلف آن مدل AP-241 یک دستگاه تصفیه هوای خوب و استاندارد است و هوای تمیزی به شما تحویل می‌دهد. از خصوصیات این کالا می‌توان به فیلتر اولیه آن که ذرات درشت مانند گردوغبار را می‌گیرد اشاره کرد. فیلتر بعدی آن فیلتر هپا است که کپک، قارچ، ویروس و باکتری‌ها را گرفته و فیلتر کربن موجود در آن ازبین‌برنده انواع رایحه‌ها و گازهای مختلف است. فیلتر UV نیز برای استریل کردن هوای محیط، کاربرد دارد. همچنین در صورت نیاز به تعویض هر یک از این فیلترها از طریق چراغ هشدار تعبیه شده در کنار کلید روشن/خاموش به شما هشدار خواهد داد.

حتما ببینید: خرید دستگاه تصفیه هوا alma prime

از ویژگی‌های دیگری که این دستگاه را تبدیل به بهترین تصفیه کننده هوا کرده است، تولید یون منفی و فن دو موتور آن است. حالت اتوماتیک آن نیز مزیت دیگر دستگاه است که در صورت نیاز به تصفیه بیش‌تر، با سرعت بالاتری کار می‌کند. خصوصیات ظاهری این دستگاه مزیت بعدی است. زیبایی در طراحی ظاهری و تنوع در رنگ، انتخاب برای مشتری را به هنگام خرید راحت‌تر کرده است. ابعاد آن 216 × 170 ×170 میلی‌متر بوده و وزن 1100 گرمی دستگاه، آن را برای هر محیطی مانند روی میز کار یا روی کنسول مناسب کرده است. البته فضای تحت پوشش آن 10 الی 15 متر است. نرخ خروجی هوای پاک این دستگاه 42 مترمکعب بوده و قدرت فیلتراسیون تا 2.5 میکرون را دارد. دارای گارانتی بوده و برای تمامی فصل‌ها قابل استفاده است.

 دستگاه تصفیه هوای بارن مدل B-757

یکی دیگر از بهترین برند دستگاه تصفیه هوا خانگی مارک بارن است. مدل B-757 این برند یکی از کاربردی‌ترین دستگاه‌ها بوده و دارای فیلتر هپا برای جذب ذراتی تا اندازه 0.3 میکرون و فیلتر کربن اکتیو برای خنثی‌سازی و جذب مواد شیمیایی و انواع گازها است. از دیگر مزیت‌های این دستگاه وجود فیلر UV و نوعی فیلتر با نام کاتالیست به‌منظور پاک‌سازی بهتر هوای محیط است. این دستگاه قادر است تا 97 درصد از ریزگردها و غبارها را شناسایی و جذب کند و محدوده کارایی آن 25 تا 40 مترمربع است. تولید یون منفی اکسیژن برای ارتقا عملکرد در کنار صدای کم این دستگاه از ویژگی‌های بارز آن است.

از ویژگی‌های ظاهری آن نیز می‌توان به ابعاد آن که 33.5 × 33 × 17 سانتی‌متر است  و وزنی معادل 4 کیلوگرم دارد، اشاره کرد. همچنین دارای تایمر به‌منظور استفاده راحت‌تر، کنترل از راه دور، ماده خوشبو کننده بوده و میزان مصرف انرژی آن 40 وات است.

  دستگاه تصفیه هوای لایفا ایر LA-352

یکی از بهترین دستگاه تصفیه کننده هوا مدل لایفا ایر است. این محصول یکی از باکیفیت‌ترین دستگاه‌های تصفیه هوای خانگی است و از امکانات خوبی برخوردار است. این دستگاه دارای پیش فیلتر برای جذب ذرات بزرگ و فیلتر هپا برای جذب ویروس و قارچ و… و فیلتر کربن فعال برای گازهای آلاینده است که 99.99 درصد از هوا را پاک‌سازی می‌کند. دستگاه لایفا ایر قابلیت پوشش فضا تا 64 متر را دارد و صدای کم آن از بزرگ‌ترین مزیت‌های آن به شمار می‌آید. حجم هوای تصفیه شده توسط این دستگاه 330 مترمکعب در ساعت بوده و توان مصرفی آن 50 وات است. ابعاد دستگاه 250 × 250 × 500 میلی‌متر است و طراحی زیبایی دارد. مانیتور هوشمند آن در کنار پنل کنترل لمسی سهولت استفاده از آن را بیش‌تر کرده و قابلیت اتصال به گوشی همراه را دارد.

بهترین دستگاه تصفیه کننده هوا

دستگاه تصفیه هوای صنعتی هواپاک مدل SP107

اگر به دنبال یک دستگاه برای تصفیه هوای محیطی بزرگ هستید، این دستگاه بهترین مدل دستگاه تصفیه هوا است که در صنعت کاربرد دارد. دستگاه معرفی شده دارای 6 فن بوده و فیلتر ضدآلرژی دارد که برای محیط‌های صنعتی وجود این مورد بسیار ضروری است. دستگاه تصفیه هوای هواپاک قابلیت استفاده در کارگاه‌ها، کارخانه‌ها، گلخانه و مرغداری‌ها را دارد و حجم هوای خروجی از آن 800 مترمکعب در ساعت است. توان مصرفی آن نیز 600 وات بوده و صدای تولید شده توسط آن 90 تا 120 دسی‌بل است. جنس آن از ورق گالوانیزه با پوشش رنگ الکترواستاتیک است و دارای وزنی معادل 90 کیلوگرم است. گارانتی و خدمات پس از فروش این دستگاه، امکان تعمیر و تعویض قطعات و خدماتی مانند نصب و راه‌اندازی و آموزش استفاده از آن، از دیگر مزیت‌های خرید و استفاده از این دستگاه تصفیه‌کننده هوای صنعتی است.

 دستگاه تصفیه هوای آلما پرایم مدل AP-361

همان‌طور که قبلاً هم اشاره کردیم، آلما پرایم جزء بهترین مارک دستگاه تصفیه هوا خانگی است. همچنین به‌جرئت می‌توان گفت که این مدل از پرفروش‌ترین دستگاه تصفیه هوا خانگی است و کاربرد مناسبی دارد. وجود فیلترهای مناسب و پرکاربرد سبب محبوبیت این محصول شده و هوای تمیزی به شما تحویل می‌دهد. دستگاه آلما پرایم 361 دارای فیلترهای مختلف پیش فیلتر، فیلتر هپا، فیلتر ضدآلرژی، فیلتر بوزدا و فیلتر نانو نقره است. تمامی این فیلترها باعث جذب آلاینده‌های محیط و تحویل هوای پاک می‌شوند. این فیلترها قابلیت جذب ذرات تا 2.5 میکرون را دارند. این دستگاه قابل استفاده برای فضای خانه و اداری است که محدوده 40 تا 60 مترمربع را پوشش می‌دهد  و نرخ خروجی هوای پاک آن 280 مترمکعب است. از دیگر ویژگی‌های بارز آن می‌توان به سرعت فن سه‌مرحله‌ای کم، متوسط و سریع آن اشاره کرد. این دستگاه دارای وزنی معادل حدود 7 کیلوگرم بوده و دسته آن حمل دستگاه و جابه‌جایی را راحت‌تر کرده است.

دستگاه تصفیه هوای نئوتک مدل XJ-2200

اگر بخواهیم در میان دستگاه‌های تصفیه هوا یکی دیگر از بهترین برند تصفیه هوا خانگی را نام ببریم، نئوتک یکی از این برندها است. دستگاه نئوتک XJ-2200 هم یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌های تصفیه هوا شمرده می‌شود. از فیلترهای آن می‌توان به فیلتر هپا برای جذب آلودگی‌ها تا 90 درصد، فیلتر کربن اکتیو برای ازبین‌بردن و جذب بو و دود و افزایش اکسیژن محیط را نام برد. در کنار این فیلترها دارای فیلتر دی‌اکسید تیتانیوم و لامپ UV برای ازبین‌بردن ویروس‌ها، میکروارگانیزم‌ها و استریل هوای خروجی است. تولید یون منفی اکسیژن فعال نیز به ازبین‌بردن بو و گردوغبار کمک زیادی خواهد کرد. از ویژگی‌های ظاهری آن نیز می‌توان به ابعاد 380 × 254 × 105 میلی‌متر آن در کنار وزن 1.9 کیلوگرمی این دستگاه اشاره کرد. قابلیت پوشش‌دهی 12 تا 25 مترمکعب را داشته و توان مصرفی آن شامل 25 وات است. صدای ایجاد شده توسط این دستگاه نیز 35 دسی‌بل است. درنهایت تمامی این مشخصات گفته‌شده سبب‌شده که نئوتک تبدیل به یکی از بهترین تصفیه کننده هوا خانگی شود.

 دستگاه تصفیه هوای یوفو مدل P150

در کنار دستگاه‌های معرفی شده دستگاه یوفو جزء بهترین مارک دستگاه تصفیه هوا است. ویژگی‌هایی که این دستگاه را محبوب کرده است، وجود فیلترهای مختلف در آن است. اولین فیلتر، پیش فیلتر برای جذب ذرات درشت و معلق هوا است. فیلتر بعدی فیلتر جذب گردوغبار و ذراتی است که از فیلتر اول رد شده‌اند. این فیلتر مانع ورود این ذرات به فیلتر هپا شده و عملکرد فیلتر هپا را افزایش می‌دهد. فیلترهای بعدی فیلتر هپا با جذب ذرات 99.97 درصد، فیلتر کربن اکتیو و فیلتر دی اکسید تیتانیوم است.

از سایر مشخصات آن می‌توان به وجود لامپ UV و سیستم یون‌ساز آن اشاره کرد که کارایی همه این موارد در دستگاه‌های قبلی معرفی شده‌اند. کنترل از را دور، نورپردازی آبی، صفحه کنترل LCD، تنظیم سرعت گردش هوا، نمایشگر زمان و دما و تایمر و حسگر بو از ویژگی‌های دیگر آن است.

بهترین مارک دستگاه تصفیه هوا خانگی

جمع‌بندی

در این مقاله ما به معرفی بهترین دستگاه تصفیه هوای خانگی پرداختیم. زیرا این دستگاه‌ها امروزه نیاز هر فضا و محیط بسته‌ای بوده و به سلامت ما کمک زیادی می‌کنند. تنفس هوای پاک و سلامتی حق همه ما است؛ بنابراین تلاش کردیم که با بررسی ویژگی‌های لازم و معرفی بهترین برند تصفیه هوا شما را برای خرید دستگاهی مناسب برای تصفیه هوا کمک کنیم.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *