جدیدترین سیستم های سرمایشی و گرمایشی در ساختمان

جدیدترین سیستم های سرمایشی و گرمایشی
زمان مطالعه: 4 دقیقه

سیستم های سرمایشی و گرمایشی چیست؟

این روزها همه ساختمان‌ها به سیستم‌ های سرمایشی و گرمایشی مجهز هستند. در واقع حالا موضوع اصلی، خرید بهترین و جدیدترین سیستم های سرمایشی و گرمایشی در ساختمان است. با ما در ویریتن نت همراه باشید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.
در حال حاضر به جز سیستم‌ های سرمایش و گرمایش مرکزی که در برخی مجتمع‌های مسکونی یا ساختمان‌های اداری و تجاری استفاده می‌شود، پکیج، کولر آبی و کولر گازی، مهم‌ترین و پرکاربردترین تجهیزات برای گرم‌کردن یا سرد‌کردن خانه هستند. اما نکته مهم اینجاست که چه برای مصارف خانگی و چه مصارف اداری یا تجاری، مناسب ترین سیستم های سرمایشی و گرمایشی کدام است. در این مطلب به بررسی دقیق انواع سیستم های سرمایشی و گرمایشی می‌پردازیم تا بتوانید بسته به نیاز و بودجه خودتان بهترین گزینه را انتخاب کنید.

انواع سیستم های سرمایشی و گرمایشی

سیستم های سرمایشی و گرمایشی موجود در بازار تنوع زیادی دارند و با اینکه برخی از آنها کاربرد زیادی هم دارند، ولی ممکن است حتی نامشان را هم نشنیده باشید. شاید با انواع پکیج، کولر یا اسپیلت آشنایی داشته باشید، اما در بین سیستم های سرمایشی و گرمایشی خانگی، انواع دیگری وجود دارد که در ادامه به بررسی دقیق آنها می‌پردازیم. نکته قابل توجه این است که بسیاری از این موارد عملکرد دوگانه دارند و هم برای گرم کردن و هم سرد کردن فضا استفاده می‌شوند.

سیستم سرمایشی و گرمایشی VRF

دستگاه VRF یکی از بهترین و جدیدترین انواع سیستم های سرمایشی و گرمایشی است که مشتریان خودش را دارد. این دستگاه که با برق کار می‌کند، به موتورخانه، لوله‌کشی آب و بویلر نیازی ندارد و در واقع آن را به عنوان سیستم گرمایشی و سرمایشی یکپارچه می‌شناسند.

مزایای سیستم سرمایشی و گرمایشی VRF

VRF در واقع مخفف Variable Refrigerant Flow به معنای جریان متغیر مبرد است و از جمله مهم‌ترین مزایای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • بهینه‌‌سازی هوشمند مصرف انرژی
  • مجهز به کمپرسور اینورتر
  • تکنولوژی کنترل روغن هوشمند
  • بدون نیاز به موتورخانه
  • اشغال فضای کم
  • عیب‌یابی خودکار
  • سیستم تهویه هوای مطبوع
  • نصب آسان
  • بدون صدا و لرزش
البته برخی معتقدند که چون این سیستم کاملاً با برق کار می‌کند، به ویژه در حالت گرمایش عملکرد آن بهینه نیست و مصرف انرژی زیادی هم دارد. ضمن این که این دستگاه نسبت به برخی نمونه‌های دیگر قیمت بالاتری دارد و همین باعث می‌شود به خرید مدل GHP فکر کنند.

سیستم گرمایشی و سرمایشی VRF

سیستم سرمایشی و گرمایشی GHP

بدون شک دستگاه جدید GHP یکی از جذاب‌ترین انواع سیستم های سرمایشی و گرمایشی موجود در بازار است که به دلیل کارکردن با گاز شهری طرفداران زیادی دارد. عملکرد این دستگاه با نمونه VRF تفاوتی ندارد، ولی مهم‌ترین مزیت آن کارکردن با گاز شهری است که باعث می‌شود هزینه‌های شما کاهش یابد. به همین دلیل یکی از مناسب ترین سیستم های سرمایشی و گرمایشی در ایران است و می‌توانید آن را در مجتمع‌‌های مسکونی، اداری و تجاری نصب کنید.

مزایای سیستم سرمایشی و گرمایشی GHP

  • بهره‌گیری از شیر چهار طرفه و سرمایش و گرمایش در یک سیستم واحد
  • بدون نیاز به موتورخانه، دیگ بخار، برج خنک‌کن، برق سه‌فاز و…
  • جایگزین مناسب برای اسپلیت، چیلرهای جذبی و تراکمی، پکیج، شوفاژ و…
  • استفاده از گاز شهری و هزینه‌های پایین
  • عملکرد بدون افت کارایی در بازه دمایی ۲۵- تا ۵۴ درجه سانتی‌گراد
  • عملکرد بدون صدا و لرزش
  • تنوع پنل‌های داخلی

سیستم گرمایشی و سرمایشی GHP

سیستم سرمایشی و گرمایشی زنت (Zent)

اگر هزینه برای شما مهم است و دنبال یکی از انواع سیستم های گرمایشی و سرمایشی خوش‌قیمت، ولی با کیفیت بازار هستند، بدون‌ شک دستگاه زنت می‌تواند گزینه اصلی شما باشد. این مدل هزینه راه‌اندازی پایین‌تری نسبت به رقبا دارد و از نظر مصرف انرژی و نگهداری هم جزو کم‌خرج‌ترین گزینه‌هاست. البته یادتان باشد این سیستم خیلی مناسب فضا خانگی نیست و بیشتر به درد سالن‌های بزرگ، مراکز صنعتی، تالارها و… می‌خورد. این دستگاه درواقع نوعی هواساز است که به کمک کویل آب‌گرم، هوای گرم تولید شده را به داخل فضا ارسال می‌کند. ضمن این که می‌توان از این دستگاه برای سرمایش هم استفاده کرد.

مزایای سیستم سرمایشی و گرمایشی زنت (Zent)

  • قیمت و هزینه‌های کمتر
  • نصب و راه‌اندازی آسان
  • نداشتن کمپرسور و مصرف برق کم
  • تولید هوای مرطوب در فصول سرد
  • امکان استفاده در ۴ فصل
  • جریان ملایم و گردش مناسب هوا درون ساختمان
  • حذف سیستم رادیاتور و سیستم لوله‌کشی در محل
سیستم گرمایشی و سرمایشی زنت (Zent)

سیستم سرمایشی و گرمایشی پکیج یونیت

پکیج یونیت یا روفتاپ پکیج هم یکی دیگر از سیستم های سرمایشی و گرمایشی خانگی است که معمولاً در بیرون از ساختمان و روی پشت بام نصب می‌شود. این دستگاه هم مشتریان خاص خودش را دارد و هوای گرم یا سرد را از طریق کانال‌کشی به داخل ساختمان هدایت می‌کند. این دستگاه ترکیبی از از هواساز و چیلر تراکمی هوا خنک است که در یک سیستم واحد کار می‌کنند. مانند سیستم زنت، دستگاه پکیج یونیت را هم می‌توان در سالن‌های بزرگ، مراکز صنعتی، تالارها، سوله‌های کارگاهی و صنعتی، کتابخانه، بیمارستان و… استفاده کرد.

سیستم سرمایشی و گرمایشی مینی چیلر

اگر دنبال یکی از بهترین انواع سیستم های گرمایشی و سرمایشی هستید که سرمایش و گرمایش هر واحد را به طور جداگانه تأمین کند، مینی چیلر می‌تواند بهترین خرید باشد. این سیستم به چند فن کوئل درون ساختمان متصل می‌شود و می‌توانید دمای هر کدام از آنها را به صورت مجزا تنظیم کنید. البته این مدل به صورت هوا خنک کار می‌کند و برای خروجی آبگرم باید از آبگرمکن، پکیج یا موتورخانه کمک بگیرید تا بتوانید آبگرم ساختمان را تامین کنید.

سخن پایانی

انواع سیستم های گرمایشی و سرمایشی زیادی در بازار به فروش می‌رسند که بسته به میزان بودجه و نیازتان می‌توانید آنها را خریداری کنید. در این مطلب به مدل‌های جدیدی چون VRF، زنت، GHP و پکیج یونیت اشاره کردیم. ولی شما می‌توانید سراغ گزینه‌های دیگری چون چیلر، اکونوپک، پکیج، اسپیلت، کولر آبی و کولر گازی و… هم بروید. اگر دنبال مناسب ترین سیستم های گرمایشی و سرمایشی هستید، می‌توانید از ویترین نت کمک بگیرید تا با مقایسه مدل‌های مختلف بتوانید بهترین خرید را داشته باشید. ویترین نت به عنوان پلتفرم آنلاین خرید و فروش B2B این امکان را فراهم کرده است تا از طریق آن بتوانید به عنوان خریدار بی واسطه با تامین کنندگان معتبر این محصولات در ارتباط باشید و از طریق سیستم RFQ ویترین نت و دریافت استعلام قیمت انواع سیستم گرمایشی و سرمایشی، خریدی به صرفه و پرسود را تجربه کنید
این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *