ظروف مورد نیاز کافی شاپ و وسایل مربوطه

وسایل لازم برای کافی شاپ
زمان مطالعه: 6 دقیقه

ظروف مورد نیاز کافی شاپ باید از بهترین و باکیفیت‌ترین‌ها باشد‌؛ زیرا علاوه بر اینکه نشان از اهمیت به مشتری و محترم‌شمردن حقوق ایشان از طرف شماست، بلکه مانع از تحمل هزینه‌های اضافی برای خرید مجدد این وسایل به دلیل کیفیت پایین و خراب‌شدنشان در فاصله زمانی کوتاه می‌شود.

همچنین زیبایی ظاهری ظروف و وسایل نیز یک نکته بااهمیت است؛ زیرا چیدمان زیبا و جذابیت تجهیزات به‌کاررفته نیز در جذب مشتریانی که برای سرو غذا یا نوشیدنی به کافی شاپ مراجعه می‌کنند، تاثیر زیادی دارد. از این روی لازم است هنگام خرید حتما به زیبایی و بالابودن کیفیت تمام وسایل مورد نیاز برای راه‌ اندازی کافی شاپ توجه کنید.

به تمام افرادی که تصمیم دارند یک کافی شاپ موفق و منحصربه‌فرد افتتاح کنند، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشند تا با ظروف و وسایل مورد نیاز کافی شاپ آشنا شوند.

انواع وسایل کافی شاپ

قبل از اینکه به معرفی وسایل و تجهیزات کافی شاپ بپردازیم، توجه شما را به چند نکته مهم جلب می‌کنیم. نکته اول این است که بسیاری از افراد گمان می‌کنند که کافی شاپ و کافه معنای یکسانی دارند؛ اما این دو در کنار شباهت‌هایشان با هم متفاوت هستند. کافی شاپ مکانی حرفه‌ای است که فقط برای سرو قهوه و نوشیدنی‌های مبتنی بر قهوه، دم‌نوش‌ها، نوشیدنی‌های گرم و سرد دایر می‌شود و کافه مکانی است که در آن علاوه بر سرو غذا، سرو قهوه هم انجام می‌شود‌.

وسایل مورد نیاز کافه همان وسایلی هستند که در کافی شاپ‌ها نیز کاربرد دارند. تهیه چک لیست، توجه به کیفیت وسایل و ظروف، انتخاب فضای مناسب برای شروع کار، همکاری با طراحان دکوراسیون داخلی، آموزش کارکنان برای استفاده درست از وسایل، توجه به نماد NSF روی وسایل مورد نیاز کافه و کافی شاپ و مطابقت آن‌ها با استانداردهای گواهی ایمنی مواد غذایی، خرید وسایل و ظروف از عمده‌ فروشان معتبر با قیمت مناسب از نکات دیگری هستند که قبل از راه‌اندازی کافی شاپ و کافه حتما باید مورد توجه قرار گیرند. با رعایت این نکات می‌توانید درآمد خوبی از کسب‌وکارتان بدست آورید. و اما وسایل و لوازم مورد نیاز برای کافی شاپ و کافه شامل موارد زیر است:

دستگاه اسپرسو ساز

یکی از مهم‌ترین وسایل مورد نیاز کافی شاپ کوچک و حتی بزرگ، دستگاه قهوه ساز صنعتی است. در واقع هیچ کافی شاپی بدون این دستگاه، کامل نمی‌شود. با وجود باکیفیت‌ترین و حرفه‌ای‌ترین نوع اسپرسوساز در کافی شاپ و کافه، می‌توان قهوه‌های باکیفیت، خوش‌طعم و معطری را به مشتریان ارائه داد.

وسایل مورد نیاز برای راه اندازی کافی شاپ

دستگاه‌های اسپرسوساز موجود در بازار دارای مدل‌های متنوعی هستند و هر فرد می‌تواند با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارد، مناسب‌ترین مدل آن را خریداری کند. انتخاب مناسب این دستگاه به شما این امکان را می‌دهد که دانه‌های قهوه را به لاته، موکا، کاپوچینو و سایر نوشیدنی‌های خاص و خوشمزه تبدیل کنید. اسپرسوسازها قهوه ریز آسیاب‌شده را تحت فشار، دم می‌کنند و ذخایر بخار آنها برای بخارپزکردن شیر تا کاپوچینوها و لاته‌ها مناسب است. البته فراموش نکنید که این عملکرد تخصصی برای ماندن در شرایط کاری عالی، نیاز به تعمیر و نگهداری دارد.

دستگاه قهوه ساز

یکی دیگر از وسایل لازم برای کافه و کافی شاپ، دستگاه قهوه‌ساز نام دارد. این دستگاه نیز مانند اسپرسوساز جزء مهم‌ترین وسایل مورد نیاز است. همانطور از نام دستگاه  مشخص است، برای دم کردن قهوه کاربرد دارد. ساختار سازه این دستگاه‌ها باعث شده است که کار با آن‌ها برای تمام کارکنان کافی شاپ راحت باشد. برای خرید این محصول، بهتر است که به سراغ مدل‌های بزرگ، بادوام و ظرفیت بالا بروید تا در طول روز بتوانید قهوه مورد نیاز مشتریان را آماده کنید. در کافی‌ شاپ‌های بزرگ که مشتریان زیادی دارند، معمولا به صورت همزمان از چند دستگاه قهوه ساز استفاده می‌شود.

آسیاب صنعتی قهوه

دستگاه آسیاب قهوه صنعتی نیز به عنوان یکی از وسایل مهم و ضروری کافی شاپ و کافه محسوب می‌شود. تیغه‌های تیز این دستگاه به خوبی قادرند که در عرض چند ثانیه حجم زیادی از دانه‌های قهوه را به قطعات بسیار ریز تبدیل کنند. زمانی که برای دم کردن قهوه از دانه‌های تازه آسیاب شده استفاده کنید، قهوه‌ها عطر و طعم بی‌نظیری خواهند داشت و همین امر موجب افزایش رضایت مشتریان از کیفیت نوشیدنی‌های کافی شاپ شما خواهد شد‌.

برای خرید بهترین دستگاه آسیاب صنعتی قهوه برای کافی شاپ خود به ویژگی‌هایی مانند مقاومت بدنه، بالابودن کیفیت قطعات، سرعت کار دستگاه، مصرف بهینه‌ انرژی و ارائه پودر قهوه یکدست توجه داشته باشید.

مخلوط کن صنعتی

در منوی تمام کافی شاپ‌ها و کافه‌ها علاوه بر قهوه و اسپرسو، نوشیدنی‌های دیگری مانند ماکیاتو، اسموتی، شیک و نوشیدنی‌های ترکیبی هم وجود دارد. یکی از لوازم مورد نیاز کافی شاپ که برای تهیه نوشیدنی‌هایی به جز قهوه و اسپرسو استفاده می‌شود، دستگاه مخلوط کن صنعتی یا بلندر کافه است.

این دستگاه جزء لوازم مورد نیاز کافه نیز محسوب می‌شود و با کمک آن می‌توان نوشیدنی‌های خوش‌طعم و بی‌نظیری را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای مشتریان آماده کرد. برای خرید بهترین مخلوط کن صنعتی برای کافی شاپ و کافه به مواردی مانند ظرفیت، قدرت موتور، جنس قطعات و بدنه، سنسور پارچ، کاور مخلوط کن و برند تولیدکننده آن توجه داشته باشید.

آب میوه گیری صنعتی

افرادی که قصد دارند کافی شاپ یا کافه راه‌اندازی کنند، باید در لیست وسایل و ظروف موردنیاز خود، دستگاه آبمیوه‌گیری صنعتی را هم بگنجانند. این دستگاه برای تهیه حجم زیادی انواع آبمیوه شامل آب هویج، آب طالبی، آب پرتقال و غیره در مدت کوتاه کاربرد دارد. توجه به جنس بدنه و بالابودن قدرت موتور، مهم‌ترین نکاتی هستند که در زمان تهیه این دستگاه باید رعایت شوند.

وسایل لازم برای کافه

یخچال

برای نگهداری انواع مختلف مواداولیه و موادغذایی، در لیست وسایل مورد نیاز کافه یا کافی شاپ خود، یخچال را نیز وارد کنید. یخچال‌های موجود در بازار، از مدل‌های مختلفی هستند و با قیمت‌های متفاوتی به فروش می‌رسند. اگر فضای کار شما مساحت کوچکی دارد به سراغ یخچال‌های کوچک و اگر بزرگ بود به سراغ خرید یخچال‌های بزرگ بروید. به طور کلی یخچالی که انتخاب می‌کنید باید با حال و هوای محل کارتان مطابقت داشته باشد.

ظروف کافی شاپ

در بخش قبلی مقاله به معرفی وسایل لازم برای کافی شاپ و کافه پرداختیم. در این بخش شما عزیزان را با ظروف مورد نیاز کافی شاپ آشنا خواهیم کرد. این ظروف عبارت‌اند از:

لیوان بار گرم

یکی از مهم‌ترین ظروف، لیوان بار گرم است. در واقع وسیله‌ای است که برای نوشیدن نوشیدنی‌های گرم مانند قهوه، اسپرسو، چای، دمنوش و غیره کاربرد دارد. لیوان‌های بار گرم دارای انواع متنوعی هستند که در ادامه توضیحات مختصری در این باره داده‌ایم:

  • گران‌ترین و بهترین نوع لیوان بارگرم،‌ دوجداره است.
  • لیوان ماگ نوعی لیوان سرامیکی در رنگ‌های متنوع است که رنگ سفید آن برای نوشیدن قهوه لاته و رنگ‌های دیگر آن برای نوشیدن موکا و امریکانو استفاده می‌شود‌.
  • کافی شاپ‌ها برای سرو چای معمولا از لیوان‌های شیشه‌ای ساده و دسته‌دار استفاده می‌کنند.
  • برای دمنوش نیز استفاده از لیوان‌های شیشه‌ای دردار با مد‌ل‌های متنوع و ماگ‌های مخصوص دمنوش رایج‌تر است.
  • فرنچ پرس به همراه فنجان ساده کنارش برای سرو قهوه فرانسه کاربرد دارد. قهوه فرانسه بعد از دم کشیدن در داخل فنجان ریخته می‌شود.

لیوان بار سرد

لیوان بار سرد نیز به عنوان ظروف مورد نیاز کافی شاپ شناخته می‌شود و کاربرد بسیار زیادی دارد. نوشیدنی‌های سرد این قابلیت را دارند که در لیوان‌هایی به شکل‌های مربع، استوانه ساده و مستطیل سرو شوند. برای سرو هر یک از نوشیدنی‌های سرد، بهتر است از لیوان مخصوص استفاده کرد.

  • برای اسموتی‌های طعم‌دار و چند رنگ، لیوان‌های شیشه‌ای و کریستالی با سطحی صاف کاربرد دارند.
  • برای نوشیدنی‌های رنگی که ظاهر خیلی جذابی ندارند، از لیوان‌های غیرشفاف استفاده کنید تا توجه مشتریان جلب شود.
  • برای نوشیدنی‌هایی که باید با نی سرو شوند، از لیوان‌های درداری که جای قراردادن نی دارند، استفاده کنید.
  • گلاسه و شیک را در داخل لیوان‌های شیشه‌ای پایه باریک بریزید.

لوازم مورد نیاز برای کافی شاپ

انواع بشقاب

یکی دیگر از ظروف مورد نیاز کافی شاپ و کافه، ظروف سرو غذا یعنی انواع بشقاب است. بشقاب‌هایی که در این مکان‌ها استفاده می‌شوند از لحاظ طراحی و شکل با بشقاب‌های خانگی متفاوت هستند و ظاهر لوکس‌تری دارند. این ظروف از جنس شیشه، سرامیک، سفال، سنگ، پلاستیک، چوب و فلز ساخته شده‌اند و برای سرو کیک و دسر به کار می‌روند. بشقاب‌ها در سایزهای متنوعی تولید می‌شوند. قبل از خرید آنها باید با یکی از کارشناسان دکوراسیون داخلی کافه مشورت کنید تا براساس سایر لوازم و وسایل، مناسب‌ترین بشقاب را به شما پیشنهاد دهد.

جمع‌بندی

در این مقاله از ویترین نت سعی کردیم تمام وسایل و ظروف مورد نیاز کافی شاپ و کافه را به شما عزیزان معرفی کنیم. برای تهیه این وسایل و ظروف به سراغ برندهای خوب و باکیفیت و فروشگاه‌های معتبر بروید؛ زیرا هر چه کیفیت تجهیزات به کاررفته در محیط کسب‌وکارتان بیشتر باشد، کیفیت نوشیدنی‌ها و خوراکی‌هایی که در اختیار مشتریان قرار می‌دهید، افزایش خواهد یافت و به این ترتیب به یکی از موفق‌ترین و پرطرفدارترین کافی شاپ‌ها یا کافه‌های شهر خود تبدیل خواهید شد. امیدواریم از مطالعه این مطلب کمال استفاده را برده باشید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *