دستگاه دست خشک کن برقی چیست ؟ انواع دستگاه دست خشک کن برقی

دستگاه دست خشک کن برقی چیست
زمان مطالعه: 3 دقیقه

دستگاه‌ خشک کن گزینه منطقی برای شستشو و خشک کردن دست‌ها در محیط‌های عمومی می‌باشد و تقریبا از ملزومات سرویس‌های بهداشتی عمومی محسوب می‌شود. مخصوصا در این روزهای کرونایی این دستگاه کاربرد بالایی داشته و می‌تواند به ارتقا بهداشت در محیط‌های عمومی نظیر شرکت‌ها، مراکز درمانی، هتل‌ها و دیگر اماکن کمک زیادی بکند. اگر شما دقیقا نمی‌دانید که دستگاه دست خشک کن برقی چیست و چه کاربردی دارد؛ پیشنهاد می‌کنم حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. ما در اینجا انواع دستگاه دست خشک کن برقی را بررسی کرده‌ایم.

دستگاه دست خشک کن برقی چیست ؟

دستگاه دست خشک کن برقی چیست

دستگاه دست خشک کن برقی یکی از پرکاربردترین تجهیزات مورد استفاده در بیشتر مکان‌های عمومی همچون سرویس‌های  بهداشتی، حمام‌ و استخرها است که عمل خشک کردن دست را ساده‌تر می‌کند. تصویری از دستگاه دست خشک کن برقی را در بالا مشاهده می‌کنید. این دستگاه معمولا بر روی دیوار نصب می‌شود و  با حرارت نسبتا ملایمی که تولید می‌کند، رطوبت دست را خشک می‌نماید.

بیشتر مدل‌های امروزی دستگاه‌های دست خشک کن برقی دارای سنسور می‌باشند و به صورت خودکار خاموش و روشن می‌شوند. استفاده از این دستگاه نیز بسیار ساده بوده و کافیست دست‌‌ها را در مقابل آن قرار دهید.

دستگاه‌ خشک کن دست در دو نوع دستی و اتوماتیک در بازار موجود است. نوع دستی این دستگاه با فشردن یک دکمه روشن و خاموش می‌شود اما نوع اتوماتیک آن‌ دارای سنسور چشمی بوده که  با نزدیک شدن دست‌ها روشن و با دور شدن دست‌ها خاموش می‌شود. یعنی نیازی به تماس دست با دستگاه نیست و بسیار بهداشتی‌تر می‌باشد. مخصوصا در شرایط فعلی و با شیوع ویروس کرونا استفاده از نوع دستگاه دست خشک کن اتوماتیک نسبت به نوع دستی آن مناسب‌تر است و بیشتر توصیه می‌شود.

تا پیش از این خشک کردن دست در محیط‌های عمومی از جمله ادارات و شرکت‌ها، هتل‌ها، کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها، ترمینال‌‌ها، مراکز اقامتی، سرویس‌های بهداشتی عمومی، استخرها، فروشگاه‌ها و مراکز دیگر معمولا با  دستمال‌ کاغذی صورت می‌پذیرفت اما در حال حاضر این روش پاسخگو نیست و انواع دستگاه دست خشک کن برقی به بازار عرضه شده است که در بخش بعدی در مورد آن صحبت کرده‌ایم.

در مجله ویترین نت بخوانید:

حالا که متوجه شدید دستگاه دست خشک کن برقی چیست، بیایید با انواع آن آشنا شویم.

انواع دستگاه دست خشک کن برقی

انواع دستگاه دست خشک کن برقی

معمولا انواع دستگاه دست خشک کن برقی بر اساس دو فاکتور سرعت خشک کردن و تعداد افرادی که از آن استفاده می‌کنند، طراحی و به بازار عرضه می‌شود. در واقع تفاوت آن‌ها به قدرت هر دستگاه برمی‌گردد. به طور کلی انواع دستگاه دست خشک کن برقی به سه دسته‌ی دست خشک کن سوپر جت، دست خشک کن جت و دست خشک کن‌ کلاسیک تقسیم می‌شود که در زیر در مورد تفاوت آن‌ها با هم بیشتر توضیح داده‌ایم.

  • دست خشک کن سوپر جت: همانطور که احتمالا خودتان نیز حتما حدس می‌زنید، این گروه از انواع دستگاه دست خشک کن برقی قدرت خشک کنندگی سریع‌تری نسبت به دو گروه بعدی دارند و حتی مصرف انرژی آن‌ها نیز کمتر است. قدرت دستگاه‌های دست خشک کن‌ سوپر جت بین 1800 تا 2500 وات است. و  فقط در عرض ۵ الی ۸ ثانیه دست‌ها را خشک می‌کنند. این دستگاه برای استفاده در محل‌هایی با تعداد پرسنل 40 الی 80 نفر مناسب می‌باشد.
  • دست خشک کن جت: دستگاه‌های خشک کن جت قدرت کمتری نسبت به نوع اول دارند و قدرت آن بین 1000 تا 1800 وات است. بازه زمانی خشک کردن این دست خشک کن‌ها ۱۲ الی ۸ ثانیه می‌باشد و برای استفاده در محل‌هایی با تعداد پرسنل 10 الی 20 نفر مناسب است.
  • دست خشک کن کلاسیک: این نوع از دستگاه خشک کن بخاطر قدرت کمتری که دارد، بیشتر برای مصرف خانگی بکار برده می‌شود. قدرت دستگاه خشک کن کلاسیک بین 600 تا 1000 وات است.

خوشبختانه امکان خرید انواع دستگاه صنعتی در مجموعه ویترین نت وجود دارد که به راحتی می‌توانید مدلی متناسب با نیازتان را خریداری نمایید. توجه کنید که این امکان برای شما عزیزان فراهم شده است که به صورت حضوری یا تلفنی راهنمایی‌های کامل در مورد انواع دستگاه صنعتی موردنیازتان را از کارشناسان مجرب ما دریافت نمایید. کلیه محصولات قبل از تحویل آزمایش شده و تست کیفیت می‌شوند. اگر شما به دنبال خرید دستگاه صنعتی هستید، می‌توانید با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید و اطلاعات تکمیلی‌تر را دریافت نمایید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *