بررسی معایب و مزایای فن کویل نسبت به دیگر سیستم‌های گرمایشی‌ و سرمایشی

معایب و مزایای فن کویل
زمان مطالعه: 4 دقیقه

این روزها خرید فن کویل‌ها با توجه به نصب آسان‌تر آن‌ها، مقرون به صرفه بودن و کاربردهای مختلف آن افزایش یافته است. ما در این مطلب از وبلاگ ویترین نت معایب و مزایای فن کویل را به طور کامل بررسی کرده‌ایم. اگر شما قصد خرید دستگاه فن کویل را دارید، پیشنهاد می‌کنم در ابتدا حتما این مطلب را مطالعه کنید.

خرید انواع فن کویل

معایب و مزایای فن کویل

دستگاه‌های فن کویل در بازار ایران در مدل‌های مختلفی عرضه می‌شوند و گزینه‌ای رایج برای خنک کردن یا گرم کردن فضا در ساختمان‌های اداری، تجاری و مسکونی می‌باشند. طرز کار فن کویل ها بسیار ساده بوده و به عنوان سیستم سرمایشی یا گرمایشی در اتاق بکار برده می‌شوند. دستگاه فن کویل برای اکثر فضاهای مسکونی و تجاری کاربرد دارد اما با این حال دارای معایبی است که ممکن است برای فضای شما بدردبخور نباشند.

تنوع در انواع فن کویل‌ها نسبتا زیاد است و هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند که همین کاربردهای متفاوتی را برای آن‌ها رقم زده است. شما باید دستگاه مناسب فضای خودتان را انتخاب و نسبت به خرید آن اقدامات لازم را انجام دهید. به طور کلی دستگاه فن کویل بر حسب محل نصب در چهار نوع سقفی، زمینی، دیواری و کاستی ارائه می‌شود که تفاوت آن‌ها به محل قرارگیری هر دستگاه برمی‌گردد. ما قبلا به طور مفصل در مورد انواع فن کویل‌ ها و کاربرد خاص آن‌ها صحبت کرده‌ایم که پیشنهاد می‌کنم برای اطلاعات تکمیلی مطلب مربوطه را مطالعه کنید.

خوشبختانه انواع مدل فن کویل در ویترین نت وجود دارد که کار را برای شما آسان‌تر نموده است. شما به راحتی می‌توانید ویژگی‌های هر محصول را مطالعه کنید و با اطلاعات کافی خریدتان را انجام دهید. به یاد داشته باشید که تفاوت مدل‌های مختلف به برخی ویژگی‌های آن‌ها برمی‌گردد که بهتر است قبل از خرید با ویژگی‌ها هر دستگاه به طور کامل آشنا شوید.

اگر به دنبال خرید انواع فن کویل هستید، پیشنهاد می‌کنم حتما سری به فروشگاه اینترنتی ویترین نت بزنید. انواع دستگاه فن کویل در فروشگاه ویترین نت موجود است که برای مشاهده قیمت و مشخصات اصلی محصولات می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید. با توجه به طیف وسیعی از مدل‌های موجود در بازار پیشنهاد می‌کنم حتما قبل از خرید با کارشناسان مجرب ما در ویترین نت صحبت کنید تا با توجه به نیاز شما بهترین مدل دستگاه را به شما معرفی نمایند.

فن کویل چیست؟ راهنمای خرید فن کویل

در مورد معایب و مزایای فن کویل حرف و حدیث زیاد است و شما قبل از خرید باید اطلاعات کافی در مورد این موضوع داشته باشید. در ادامه مطلب در مورد این موضوع بیشتر صحبت کرده‌ایم.‌

مزایای فن کویل چیست؟

مزایای فن کویل چیست

کاربرد بالا: دستگاه‌ فن کویل کاربرد بالایی دارد و می‌تواند در زمستان به عنوان سیستم گرمایشی و در تابستان به عنوان سیستم سرمایشی استفاده شود.

امکان کنترل درجه حرارت هر بخش به صورت مجزا: فن کویل‌ها این امکان را به کاربر می‌دهند که درجه حرارت هر فضا را به صورت جداگانه کنترل نمایند. این قابلیت در  سیستم‌های هواساز، ایرواشر و کولرهای آبی وجود ندارد. برای مثال اگر در یک واحد مسکونی هر اتاق فن کویل مستقل خود را داشته باشد، می‌توانیم برای هر اتاق دمای متفاوتی را تعریف کنیم.  به این ترتیب در هر اتاق می‌توان دستگاه را به طور جداگانه روشن و خاموش و سرعت فن را کنترل نمود و شرایط دمایی متفاوتی را متناسب با سلیقه و نیاز افراد در یک ساختمان ایجاد کرد.

جلوگیری از انتقال آلودگی بین اتاق‌ها: از آنجایی که هر اتاق فن کویل مجزای خود را دارد، در نتیجه آلودگی بین فضاهای مختلف انتقال نمی‌یابد.

اشغال فضای کم: فن کویل‌ها فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند. فن کویل‌های سقفی درون سقف به صورت توکار یا روکار نصب می‌شوند. فن کویل دیواری چیزی شبیه به کولرهای گازی است که به صورت روکار بر روی دیوار نصب می‌شود. فن کویل کاستی همانند فن کویل سقفی درون سقف کاذب قرار داده می‌شود. اما در مورد فن کویل‌های زمینی اینگونه نیست و این نوع از فن کویل‌ها  به صورت عمودی و ایستاده در معرض دید قرار می‌گیرند.

نصب آسان: فن کویل‌ نیاز به کانال کشی ندارد و بر حسب نیاز دو لوله رفت و برگشت کافیست. البته در مورد فن کویل‌های چهار لوله‌ای قضیه فرق می‌کند و شما به چهار لوله رفت و برگشت نیاز خواهید داشت.

انعطاف پذیری بالا در موقعیت نصب: انواع فن کویل این اجازه را به شما می‌دهد که بر حسب فضای خود بهترین نوع فن کویل را انتخاب کنید. فن کویل سقفی قابلیت نصب بر روی سقف به صورت توکار و روکار را دارد. اگر سقف شما امکان نصب این نوع از فن کویل را نمی‌دهد، می‌توانید از نوع زمینی یا دیواری استفاده کنید.

مقرون به صرفه: دستگاه‌های فن کویل مقرون به صرفه‌ هستند و هزینه نصب و نگهداری کمتری را می‌طلبند.

کارکرد راحت: دستگاه فن کویل کارکرد راحتی دارند وحتی تعویض آن‌ها نیز ساده‌ می‌باشد.

کم حجم و کم صدا و بی‌دردسر: مطمئنا دستگاه فن کویل دردسرهای روش‌های دیگر تهویه مطبوع را ندارد و همین آن را برای تمامی فضاهای اداری، تجاری و مسکونی مناسب می‌کند. در ادامه مطلبِ معایب و مزایای فن کویل به بررسی معایب آن می‌پردازیم.

معایب فن کویل چیست؟

معایب فن کویل چیست

نیاز به سرویس سالانه: از جمله معایبی فن کویل‌ها می‌توان به نیاز به تعمیر و نگهداری زیاد آن‌ها اشاره کرد. از آنجایی که تعداد فن کویل‌ها در یک ساختمان زیاد است، همین می‌تواند هزینه‌ی هنگفتی را برای نگهداری و سرویس آن‌ها به شما تحمیل کند.

عدم تامین هوای تازه: همانطور که اشاره کردیم، عملکرد بیشتر فن کویل‌های موجود در بازار به این شکل است که هوای اتاق را به داخل دستگاه می‌کشانند و مجددا هوا همان را به اتاق باز می‌گردنند. یعنی هوای تازه به اتاق وارد نمی‌کنند که همین می‌تواند باعث مشکلاتی شود. البته برخی از افراد از دستگاه هواساز نیز در کنار فن کویل‌ها استفاده می‌کنند تا هوای تازه اتاق را مهیا نمایند.

عدم کنترل مصرف انرژی در واحدهای مختلف: در فن کویل‌ها امکان کنترل مصرف انرژی برای هریک از واحدهای ساختمان به طور جداگانه فراهم نیست.

امکان آبریزی و نشت: به دلیل اختلاف دمای آب و هوای موجود در فصل تابستان امکان آبریزی و نشت آب وجود دارد.

خوشبختانه امکان خرید انواع مدل‌های مختلف دستگاه فن کویل در مجموعه ویترین نت وجود دارد که به راحتی می‌توانید مدلی متناسب با نیازتان را خریداری نمایید. توجه کنید که این امکان برای شما عزیزان فراهم شده است که به صورت حضوری یا تلفنی راهنمایی‌های کامل در مورد انواع دستگاه فن کویل را از کارشناسان مجرب ما دریافت نمایید.
کلیه محصولات قبل از تحویل آزمایش شده و تست کیفیت می‌شوند. اگر شما قصد خرید انواع دستگاه فن کویل را دارید، می‌توانید با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید و اطلاعات تکمیلی‌تر را دریافت نمایید.
این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *