همه چیز در مورد ترالی نظافت

ترالی نظافتی
زمان مطالعه: 4 دقیقه

حتماً شما نیز در محیط‌های بزرگی مانند بیمارستان‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و… با ترالی‌های نظافتی روبه‌رو شده‌اید. ترالی‌های نظافتی در واقع تجهیزاتی هستند که با برخورداری از قسمت‌های مختلف، امکان نگه‌داری تجهیزات نظافتی مختلف را داشته و همچنین با برخورداری از 4 چرخ، به‌راحتی امکان حرکت در ساختمان را فراهم می‌آورند. اگر شما برای محیط کار خود نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ترالی نظافت دارید و یا در رابطه با این تجهیز نظافتی کنجکاو شده‌اید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

ترالی نظافت چیست؟

ترالی نظافت که تحت عنوان ترولی نظافتی نیز شناخته می‌شود، با هدف تسهیل نظافت در محیط‌های بزرگ و وسیع مانند هتل‌ها، بیمارستان‌ها، امکان تجاری و… مورداستفاده قرار می‌گیرد. ترولی نظافتی، متشکل از مخازنی برای آب تمیز و آب کثیف و همچنین سیستم آبگیر است.ترالی نظافت معمولاً سبک وزن بوده و به دلیل برخورداری از 4 چرخ که حرکت را در سرتاسر ساختمان میسر می‌سازد، موجب تسهیل و تسریع در نظافت ساختمان خواهد شد. لازم به ذکر است که علت سبک وزن بودن ترالی نظافت، مربوط به بهره‌گیری از پلاستیک پلی پروپلین در ساخت این وسیله نظافتی بوده که علاوه بر وزن کم، قابلیت بازیافت آن را نیز فراهم می‌آورد.ترالی نظافت با ویژگی‌هایی که دارد، موجب ارتقاء بهره‌وری پرسنل خدماتی شده و موجب افزایش سرعت و دقت در فرایند نظافت ساختمان خواهد شد. ترالی‌ نظافت، بسته به ویژگی‌ها و کاربرد در هر محیط، به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که در ادامه مطلب به شرح هر یک از انواع مختلف آن خواهیم پرداخت.

لزوم استفاده از ترالی نظافت

همان‌طور که همه ما در مکان‌های مختلف مانند مغازه‌های کوچک دیده‌ایم، نظافت این محیط‌ها با استفاده از یک سطل و یک تی انجام می‌شود. بدیهی است که به دلیل عدم مجزا بودن مخزن آب تمیز و آب کثیف، آلودگی‌ها به نحوه مطلوب تمیز نخواهند شد و همچنین فرایند نظافت برای کاربر، خسته‌کننده و دشوار خواهد بود. این در حالی است که می‌توان با استفاده از ترالی نظافت که دارای بخش‌های مختلفی از جمله مخزن آب تمیز، مخزن آب کثیف، سیستم آب گیر، مخزن شوینده‌ها و… است، فرایند نظافت را بسیار آسان‌تر و مؤثرتر ساخت. 

ترالی نظافت شامل چه انواعی است؟

ترالی نظافت شامل چه انواعی است؟

1- ترالی نظافتی معمولی

در ابتدا باید گفت که ترالی نظافتی معمولی، در عموم تحت عنوان تی شور نیز شناخته می‌شود. این نوع از ترالی‌ها خود دارای دو نوع هستند. نوع اول، شامل سطل‌های جداگانه جهت حمل و نگه‌داری آب تمیز و آب آلوده و همچنین سیستم آبگیر هستند و اغلب برای محیط‌هایی با متراژ کوچک‌تر مورداستفاده قرار می‌گیرند. نوع دوم نیز، علاوه بر تجهیزات نوع اول، شامل بخش‌هایی مانند قسمت نگه‌دارنده تی، نگه‌دارنده مواد شوینده مختلف، نگه‌دارنده دستمال و سطل زباله نیز هستند.این دسته از ترالی‌های نظافتی به دلیل برخورداری از قسمت‌های نگه‌دارنده مجزا و مخصوص، بیشتر برای محیط‌های بزرگ‌تر مورداستفاده قرار می‌گیرند، هر چند که در کل، در صورت وجود بودجه کافی، ترالی‌های دسته دوم توصیه می‌شوند.لازم به ذکر است که ظرفیت مخزن این نوع از ترالی‌های نظافت، 50 لیتر بوده و قیمت میانگین آن‌ها در حدود 2 میلیون و 500 هزار تومان خواهد بود.

برخی از محصولات مرتبط در ویترین‌نت

 

2- ترالی نظافت مراکز بهداشتی و درمان

همان‌طور که از نام این نوع ترالی‌ها پیدا‌ است، موارد کاربرد آن‌ها در ساختمان‌های بهداشتی مانند بیمارستان‌ها خواهد بود. نکته جالب در رابطه با ترولی نظافتی بیمارستانی این است که علاوه بر سایر متریال، از مواد آنتی باکتریال نیز در ساخت بدنه آن‌ استفاده می‌شود. درصورتی‌که در ساخت ترالی نظافت بیمارستانی، از مواد آنتی باکتریال استفاده نشده باشد، احتمال گستردن آلودگی‌های بیمارستانی در بخش‌های مختلف ساختمان بالقوه خواهد بود.نکته جالب دیگر در رابطه با ترالی‌های بیمارستانی این است که این تجهیزات نسبت به سایر تجهیزات مشابه، آلودگی صوتی کمی ایجاد می‌کنند که این نکته کاملاً متناسب با محیط بیمارستان خواهد بود. از جمله قسمت‌های مختلف تشکیل‌دهنده ترالی نظافتی بیمارستانی می‌توان به نگه‌دارنده‌های لوازم بهداشتی، نگه‌دارنده ملحفه تمیز و ملحفه کثیف، سطل‌های کشویی، سطل زباله و ست آنتی باکتریال اشاره کرد.همچنین ظرفیت مخزن این ترالی‌ها معمولاً 30 لیتر بوده و قیمتی در حدود 3 میلیون و 500 هزار تومان خواهند داشت.

3- ترالی نظافتی چندمنظوره

این نوع ترالی، از آن جهت چند منظوره خوانده می‌شود که علاوه بر سایر قسمت‌های ترالی‌های نظافتی، از بخش‌های مختلفی مانند سبدهای جانبی و… نیز برخوردار است. ویژگی‌های ترالی نظافتی چند منظوره، گردگیری، جارو کشی و تی کشی را برای نیروی خدماتی تسهیل می‌سازد. ترالی‌های نظافت چند منظوره معمولاً برای محیط‌هایی مورداستفاده قرار می‌گیرد که چندین بار در روز آلوده شود.لازم به ذکر است که ظرفیت هر یک از مخازن ترولی نظافتی چند منظوره، 15 لیتر بوده و به طور میانگین قیمتی در حدود 3 میلیون تومان خواهد داشت.

4- ترالی نظافتی هتلی

ترالی نظافتی هتلی، یکی دیگر از انواع ترالی‌های نظافت پرکاربرد است که در محیط هتل‌های مختلف جهت تسریع و تسهیل فرایند نظافت مورداستفاده قرار می‌گیرد. از جمله ویژگی‌های برجسته این نوع ترالی‌های می‌توان به جادار بودن آن‌ها و نیز برخورداری از محفظه‌های قفل شونده اشاره کرد.لازم به ذکر است که این نوع ترالی‌های نظافت، علاوه بر هتل، در رستوران‌ها و سالن‌ها و تالارها نیز مورداستفاده قرار می‌گیرند. لازم به ذکر است که ترالی‌هایی که در رستوران مورداستفاده قرار می‌گیرند علاوه بر قسمت‌های معمول گفته شده، از محفظه‌های حمل غذا و نیز محفظه نگه‌دارنده ظروف کثیف نیز برخوردار هستند.لازم به ذکر است که این نوع ترالی تا حدود 150 کیلوگرم تحمل وزن داشته و همچنین قیمت آن از 3 تا 6 میلیون تومان متفاوت خواهد بود.سخن آخرهمان‌طور که در طی مطلب گفته شد، ترالی‌های نظافت ابزاری هستند که در اصل با هدف آسان‌تر کردن و سرعت بخشیدن به امر نظافت در ساختمان‌های مختلف تولید شده‌اند. ترالی‌های نظافت بسته به ویژگی‌های مختلف و کاربردی که دارند به انواع مختلفی از جمله ترالی نظافت معمولی، هتلی، بیمارستانی، چند منظوره و… تقسیم می‌شوند که اطلاعات هر یک از این‌ها به طور کامل در طی مطلب شرح داده شده است.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *