نکات خرید مایع ریز

مایع ریز
زمان مطالعه: 4 دقیقه

در زمان گذشته صابون یکی از وسایل نظافتی به شمار می‌آمد. استفاده از صابون علاوه بر اینکه در تمیزی دست‌ها نقش چندانی نداشت، باعث انتقال میکروب‌ و مریضی از طریق تماس با دست‌ افراد مختلف بود. استفاده از صابون در دنیای امروزه در هیچ مکانی امکان‌پذیر نیست. وجود بیماری کرونا سبب شده در هرجایی وجود یک مایع ریز ضروری باشد.

افراد بعد از تماس دست با هر ابزار و مکانی به‌سرعت دست‌های خود را می‌شویند. همین امر سبب شده که در مکان‌های عمومی مایع ریز از وسایلی به‌حساب بیاید که افراد مختلفی با آن در تماس باشند. در این مقاله سعی داریم شما را با نکات خرید مایع ریز آشنا کنیم، پس تا پایان آن با ما همراه باشید.

مایع ریز چیست؟

مایع ریز

مایع ریز به دستگاهی گفته می‌شود که شامل یک محفظه برای نگهداری از مایع دستشویی و ظرف‌شویی است. این وسیله نه‌تنها در دستشویی کاربرد دارد، بلکه از آن در آشپزخانه و کنار سینک ظرف‌شویی نیز استفاده می‌شود. مایع ریز علاوه بر منزل در مکان‌های عمومی مانند استخر، فست‌فود، تالار و… نیز مورداستفاده افراد زیادی قرار می‌گیرد؛ بنابراین در هنگام تهیه، بهتر است علاوه بر جنبه زیبایی به نکات دیگری نیز توجه کنید.

قدیمی‌ترین مدل مایع ریز به‌صورت دستی بود، اما بعد از گذشت زمان اندکی به شکل پیشرفته‌تر؛ مانند دستگاه مایع ریز اتوماتیک نیز ساخته شد. هرساله این دستگاه در شکل‌های متنوعی به بازار عرضه می‌شود. در ادامه شما را با انواع دستگاه‌های مایع ریز آشنا خواهیم کرد.

مایع ریز دستی

در این نوع از مایع ریز دکمه‌ای وجود دارد که برای خروج مایع از دستگاه باید آن را با استفاده از دست فشار دهید. می‌توانید با فشار واردکردن به آن دکمه، مایع به سمت بیرون هدایت‌شده و از محفظه خارج ‌شود. جنس بدنه مایع ریز دستی از پلاستیک، شیشه، استیل و… ساخته می‌شود. در بخش بالایی این دستگاه یک درب وجود دارد که از آن برای ریختن مایع به داخل محفظه استفاده می‌کنند.

یکی از مزیت‌های مایع ریز دستی این است که استفاده از آن به باطری و برق نیازی ندارد. ازآنجایی‌که دکمه به‌کاررفته در این دستگاه در تماس با دست آلوده قرار می‌گیرد، جز معایب مایع ریز دستی محسوب می‌شود. این نوع مایع ریز با توجه به موادی که در ساخت بدنه آن به‌کاررفته است، قیمت‌های متفاوتی دارند؛ اما مایع ریزهای دستی قیمت‌های پایین‌تری نسبت به مایع ریزهای اتوماتیک دارند.

مایع ریز اتوماتیک

مایع ریز اتوماتیک نوع پیشرفته مایع ریز دستی است. در این نوع دستگاه مایع ریز به‌جای استفاده از دکمه، سنسورهایی وجود دارد که به کمک آن‌ها حرکت دست برای دستگاه قابل‌تشخیص است. درصورتی‌که دست در مقابل این سنسورهای چشمی قرار می‌گیرد، به‌سرعت مقدار معینی از مایع دستشویی خارج‌شده و بر کف دستان می‌ریزد.

یکی از مزیت‌های بزرگ این دستگاه اتوماتیک بودن آن است که سبب شده، دست به‌هیچ‌وجه در تماس با دستگاه قرار نگیرد. به همین دلیل با استفاده از این دستگاه در منازل و خصوصا مکان‌های عمومی آلودگی انتقال پیدا نخواهند کرد. جنس بدنه مایع ریز اتوماتیک از پلاستیک، فلز، استیل و… است. مایع ریز اتوماتیک در دو نوع دیواری و رومیزی ساخته‌شده که در ادامه ویژگی‌های هرکدام را برای شما ذکر خواهیم کرد.

  • مایع ریز دیواری اتوماتیک

در این مدل، دستگاه دارای محفظه بسیار بزرگی است که بر روی دیوار نصب می‌شود. این ویژگی سبب شده که از جا مایع دیواری اتوماتیک بیشتر برای مکان‌های عمومی استفاده شود. سنسورهای این دستگاه به کمک برق‌کار می‌کنند؛ بنابراین برای استفاده از آن باید در نزدیکی دستگاه پریز برق وجود داشته باشد.

  • جا مایع رومیزی اتوماتیک

این نوع مایع ریز دارای محفظه کوچک‌تری نسبت به دستگاه مایع ریز دیواری است. همین امر سبب شده که بیشتر در مکان‌های خصوصی و منازل استفاده شوند. این دستگاه برای استفاده به باطری نیاز دارد. از مایع ریز رومیزی علاوه بر دستشویی می‌توان در کنار سینک ظرف‌شویی نیز استفاده کرد.

آشنایی با نکاتی که در هنگام خرید مایع ریز باید به آن توجه کنید.

اولین نکته در نظر گرفتن مکانی است که می‌خواهید مایع ریز را برای آن‌ تهیه کنید. اگر مایع ریز را برای یک مکان عمومی مانند آزمایشگاه‌، هتل و… تهیه می‌کنید، بهتر است مایع ریزی با محفظه بزرگ خریداری کنید که حجم بیشتری از مایع دستشویی در آن جای بگیرد. همچنین برای مکان‌های عمومی که افراد مختلفی از این دستگاه استفاده می‌کنند، بهترین گزینه است. این مایع ریزها به علت عدم تماس دست با این مایع ریزها، ازنظر بهداشتی گزینه بهتری برای مکان‌های عمومی است.

یکی دیگر از مواردی که باید هنگام خرید به آن توجه کرد، کیفیت جا مایع دستشویی است، مخصوصا در مکان‌های عمومی به علت استفاده زیاد ممکن است دستگاه مایع ریز خراب شود. ظاهر این مایع ریزها در منازل اهمیت زیادی دارد؛ زیرا این دستگاه اغلب با سایر ست‌های استفاده‌شده در سرویس بهداشتی هماهنگ می‌شود. معمولا مایع ریز را با جاصابونی، آینه، جا حوله و موارد دیگر در توالت ست می‌کنند. علاوه بر این موارد جنس دستگاه مایع ریز نیز از نکات قابل‌توجه است. بهتر است نوع شکستنی آن را در مکان‌های عمومی به دلیل استقامت پایین و استفاده زیاد تهیه نکنید.

کلام آخر

برای حفظ اصول بهداشتی استفاده از مایع ریزها، جای صابون را گرفته است. این مایع ریزها در ابتدا به شکل دکمه‌ای ساخته شد، اما به‌مرورزمان شکل‌های متنوع و پیشرفته‌تری از آن روانه بازار شد. امروزه بیشتر از دستگاه مایع ریز اتوماتیک خصوصا در مکان‌های عمومی استفاده می‌شود. مایع ریز اتوماتیک خود به دو صورت رومیزی و دیواری ساخته‌شده است. برای خرید این مایع ریزها نکات مختلفی ازجمله کیفیت، جنس و هزینه موردتوجه است. در این مقاله سعی کردیم شما را با نکات مهم خرید مایع ریز آشنا کردیم، امیدواریم اطلاعات کافی را با مطالعه آن کسب کرده باشید.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *