انواع تجهیزات مورد نیاز مبل شویی و کاربرد آن‌ها

مبل شویی
زمان مطالعه: 3 دقیقه

درست است که مبل‌ها نیازمند نگهداری و مراقبت هستند و باید در بهترین شرایط خود قرار گیرند اما به مرور زمان مبلمان در اثر قرارگیری در آلودگی‌ها، گرد و خاک و غیره کثیف شده و نیاز به شستشو پیدا می‌کنند. مبل شویی یکی از روش‌های زدودن آلودگی‌ها از روی سطوح مبل بوده و می‌تواند جذابیت دیداری مبلمان را که در اثر آلودگی و قرارگیری گردوخاک بر روی آنها ظاهری چرک و آلوده پیدا کردند را مجددا پاک کند و پارچه آن را تمیز و پاکیزه سازد.
حتما پیش خود به این فکر کرده‌اید که فرآیند تمیز کردن مبل‌ها می‌تواند زمان‌بر باشد و طبیعتا بسیاری از ماها در خصوص انواع پارچه مبلمان و نحوه پاکسازی آلودگی از روی سطوح پارچه‎‌های مختلف بی‌اطلاع هستیم، به همین دلیل باید در خصوص تجهیزات مورد نیاز به جهت شستشوی مبل اطلاعاتی را کسب کنیم. با ما همراه باشید تا بیشتر در خصوص این مطلب توضیح دهیم.

معرفی انواع تجهیزات مبل شویی

در حالت کلی مبلشویی به دو صورت انجام می‌شود که هر یک به جهت پاکسازی مبل‌ها نیازمند به شامپو مبل مخصوص با پارچه مبلمان بوده تا منجر به ایجاد مشکل در پارچه و روکش مبل نشود. با در نظر داشتن این موارد می‌توانید به خوبی لکه‌ها و سایر آلودگی‌ها را از روی انواع مبلمان با پارچه‌های مختلف و سایر موارد پاک کنید.
شما به دو صورت می‌توانید مبلمان خود را از آلودگی پاکیزه سازید که این دو مورد شامل موارد زیر هستند:

  • پاکسازی به صورت دستی: در این روش شما می‌توانید پس از مشاهده آلودگی مبلمان اعم از انواع لکه‌ها و کثیفی‌های دیگر با کمک یک تمیز کننده که همان محلول پاک کننده بوده، سطوح آلوده مبلمان خود را پاکیزه سازید.
  • پاکسازی با کمک ماشین مبل شویی: در این روش شما با کمک یک دستگاه مبل شویی می‌توانید علاوه بر پاکسازی مبلمان خود، به خوبی آسیب‌های ناشی از آلودگی حیوانات خانگی، لکه غذاها، سایش و پارگی روزمره سطوح نرم مبلمان خود را برطرف کنید.

فواید استفاده از محلول‌های پاک کننده جهت مبل شوی

از جمله مواردی که می‎توان در خصوص بسیاری از محلول‌های پاک کننده جدید به جهت مبل شوی عنوان کرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای بودجه مناسب
  • ایمن نگه داشتن رنگ مبل‌ها
  • سرعت بالا در تمیز کردن مبلمان
  • بدون نیاز به آبکشی
  • دارای فرمولی با قدرت حرفه‌ای
  • خنثی کننده بوها

این نوع محلول‌های پاک کننده مبلمان به جهت پاک کردن لکه‌ها از روی سطوح پارچه‌ها استفاده می‌شود. این محلول‌ها را می‌توان به راحتی بر روی سطح مبل اسپری کرده و سپس با کمک یک برس کوچک مواد را بر روی سطح مالیده و در نهایت محلول را با یک پارچه تمیز و جاذب از روی مبل پاک کنید.
این مورد را در نظر داشته باشید که در صورت وجود حیوان خانگی در منزل خود بهتر است از یک نوع محلول پاک کننده‌ای استفاده کنید که قابلیت پاکسازی لکه‌های حیوانات خانگی را داشته باشد تا علاوه بر پاکسازی لکه‌های ناخوشایند، بتوانید بوی نامطبوعی که بر روی مبلمان نیز ایجاد شده است را از بین ببرید.

دستگاه مبل شویی و فواید استفاده از آن

دستگاه مبل شویی و فواید استفاده از آن

در حال حاضر بسیاری از افراد به جهت پاکسازی مبلمان خود، از روش سنتی یعنی استفاده از محلول‌های پاک کننده پیروی نکرده و از دستگاه‌هایی استفاده می‌کنند که به آنها دستگاه مبل شوی گفته می‌شود. این دستگاه‌ها به جهت پاکسازی انواع آلودگی‌های مبلمان استفاده می‌شوند و  قابل استفاده در نقاطی هستند که به صورت دستی امکان پاکیزه کردن آنها به راحتی وجود ندارد.
این دستگاه‌ها دارای انواع مختلفی هستند که دستگاه‌های کوچک آنها در ابعاد کوچک‌تر بوده و به صورت دستی طراحی می‌شوند و شامل فواید زیر هستند:

  • دارای ابعاد مناسب و جمع و جور
  • عالی به جهت پاکسازی آلودگی‌های ناشی از حیوانات خانگی
  • بی سیم و قابلیت استفاده آسان
  • دارای باتری قابل شارژ

حال دستگاه‌هایی که دارای ابعاد بزر‌گ‌تر بوده، شامل تجهیزات زیر هستند:

  • دارای مخزن بزرگ
  • قابل استفاده بر روی سطوح مختلف پارچه‌های
  • دارای شلنگ بلند
  • دارای مخزن جمع آوری آب کثیف

این نوع دستگاه مبل شویی که دارای ابعاد بزرگ‌تر هستند دارای مخازنی بزرگ بوده و به خوبی بر روی پاکسازی انواع لکه‌ها و آلودگی‎‌ها تمرکز دارند. علاوه بر این موارد این دستگاه‌ها دارای شلنگ‌های بلندی بوده و دارای دو مخزن هستند که یکی از آنها مخزن آب تمیز و دیگری مخزن جمع آوری آب‌های آلوده بوده که به خوبی مبلمان و کوسن‌ها را پاکسازی می‌کنند.
دستگاه‌های شوینده مبلمان با ابعاد بزرگ‌تر دارای مخازن تمیزکننده بزرگ‌تری بوده و قدرت مکش بیشتری را نسبت به برخی از مدل‌های دستی ارائه می‌دهند و معمولا می‌توان از آنها علاوه بر شستشوی مبلمان به جهت شستشو و تمیز کردن فرش‌ها نیز استفاده کرد. به طور کلی این دستگاه‌های مبلشویی می‌توانند موارد دیگر همچون کاناپه، صندلی راحتی و سایر وسایل روکش شده را نیز به سرعت و به راحتی پاکسازی کنند.

این صفحه را به اشتراک بگذار:
خریدار هستم

با ثبت یک درخواست، از تامین کنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید، مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

استعلام قیمت
تامین‌کننده هستم

اطلاعات تماس و محصولات خود را ثبت کنید، بی واسطه با خریداران در ارتباط باشید و فروش خود را افزایش دهید.

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *